De meeste mensen genezen er van. Bij de meeste mensen gaan de klachten (braken, diarree) na 4 dagen vanzelf over.

2 tot 7 % van de mensen krijgt er nierklachten bij en dan wordt het link, van deze mensen overlijdt 2 tot 9 procent. In de link hieronder lees je er alles over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan, als je eigen immuunsysteem het weet te overwinnen.
De medische wetenschap heeft tot nu toe nog geen antibioticum of ander geneesmiddel gevonden.
Vooral voor mensen met een verzwakt immuunsysteem kan de ziekte dodelijk verlopen, maar de meeste patiënten die nu ziek zijn zullen het wel overleven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een infectie met EHEC kan zowel een mild als een ernstig verloop hebben. Kinderen beneden de 5 en ouderen boven de 60 lopen meer risico.

Diarree is het belangrijkste verschijnsel. De ernst van de klachten kan variëren van milde diarree tot diarree met heftige buikkrampen. Bij een ernstig verloop krijgt de patiënt last van bloedingen (hemorragie) in de darmen. Dat bloed komt via diarree naar buiten. De infectie kan bovendien gepaard gaan met braken, misselijkheid en buikkrampen en kan ernstige schade aan de nieren veroorzaken.
Er is meestal geen koorts. Na 1-2 dagen kan de diarree bloederig worden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Antibiotica heeft meestal geen zin en kan de situatie zelfs verslechteren. Het beste is uitzieken en zorgen voor voldoende vocht (eventueel ORS). De meeste mensen zullen genezen maar dat hangt vooral af van het al dan niet optreden van complicaties zoals het hemolytisch-uremisch syndroom, ernstige nierklachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn zelfs mensen die besmet raken en geen enkel symptoom krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad! Ik denk zelfs dat dit geldt voor de meeste mensen die met deze bacterie in aanraking komen. Aan de andere kant kun je er geen immuniteit voor opbouwen.
Ja, je kan er van genezen. Maar je eigen afweersysteem moet de bacterie overwinnen.
Zo raakte een man uit België 10 jaar geleden besmet. De man moest 5 maanden lang revalideren, maar hij is er wel doorgekomen.

Hij vertelt er hier zelf over:

http://vtm.be/nieuws/binnenland/66734-bacterie-maakte-al-slachtoffers