Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

zat een motvlinder in mijn blouse toen ik em aan deed, kan hij mij ook steken en eitjes in mijn leggen? ben daar nl. bang voor dat er wat in mij zit

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee. Dat doen motvlinders niet & kunnen ze niet.

Heb nog nooit gehoord dat een motvlinder een mens steekt of eitjes in hem legt. Vlinders zuigen hun voedsel over het algemeen op maar penetreren niet.

Een mot of nachtvlinder is een voor de mens compleet ongevaarlijk insect. Je hoeft dus niet bang te zijn dat hij je steekt en/of eitjes onder je huid legt. Ik vermoed dat je in de war bent met dazen, die dat namelijk wel doen. Een daas lijkt alleen meer op een vlieg dan een vlinder. Dus, maak je geen zorgen en geniet eigenlijk van de schoonheid van het diertje. Ik vind ze één van de mooiste nachtdieren.

een mot/vlinder kan geen eitjes leggen onder je huid of je steken, vlinders leggen over het algemeen hun eitjes op bladeren en halen hun voedsel uit bloemen, dus maak je niet ongerust.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100