wat kan je allemaal oplopen als iemand je bijt?

gisteren waren we met een paar jongens aan het stoeien en iemand beet me toen in mijn schouder. maar dat deed hij aardig hard en nu zijn er 4 flinke wonden op mijn schouder. wat kan je daar allemaal van krijgen?

Toegevoegd na 15 minuten:
ik heb de wonden daarna niet ontsmet omdat er misschien gehecht moest worden.(niet nodig geweest)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het stoeien en dan zo diep bijten dat er gehecht moest worden? Dan moet je wel heel hard bijten en kan men het eigenlijk geen stoeien meer noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uiteindelijk hoefde het niet gehecht te worden. maar je weet hoe jongens zijn;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trouwens, een wonde ontsmetten mag perfect, ook als en vooral als er daarna gehecht moet worden. Het vuil moet sowieso uit de wonde. En zoals aangehaald: als een beet wonden veroorzaakt, zo diep dat je zelfs vermoedt dat ze gehecht moeten worden, is er wat aan de hand ! Dit is niet meer normaal stoeigedrag te noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@vierkantswortel.
je mag geen betadine of jodium gebruiken als er gehecht moet worden

Het beste antwoord

Behoorlijk vervelende infecties !
Een beet van een mens is zo ongeveer het enige dat nog gevaarljker is - qua bacterieen - dan de beet van en hond.
Zeker even mee naar de huisarts dus, misschien moet je bijvoorbeeld opnieuw ingeent worden tegen tetanus. Verder de wond goed schoonhouden en alert zijn op tekeken van infectie (rood worden, dik worden, koorts, etcetera).

Meestal zal het met een sisser aflopen, maar nogmaals, blijf er wel alert op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+10;)

Andere antwoorden (2)

Tetanus of hoe je dat ook schrijft... Hepatites b enz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verschillende infecties! In het speeksel zitten miljarden bacteriën.