nee, er zijn geen nieuwe(re) medicijnen dan deze:

- Combinatiemiddel (Vitamine D en corticosteroïd):
Dovobet ® (gel)
Dovobet ® (zalf)
Xamiol ® (gel)
- Biologicals:
Enbrel ® (injectie)
Humira ® (injectie)
Remicade ® (infusie)
Stelara ® (injectie)

Middelen met corticosteroïden (hormoonzalven):
- Aclosone ®
- Betamethason ®
- Betnelan ®
- Celestoderm ®
- Cutivate ®
- Dermovate ®
- Diprolene ®
- Dovobet ®
- Elocon ®
- Emovate ®
- Hydrocortison ®
- Ibaril ®
- Locarten ®
- Locoid ®
- Nerisona ®
- Topicorte ®
- Triamcinolon ®

Van vitamine D3 afgeleide middelen:
- Daivonex ®
- Silkis ®

Koolteer in vetcrème, zalf of shampoo:
- Denorex RX ®
- Koolteer Pasta FNA
- Levomenthol/Koolteer Shampoo
- Ditranol-crème (ook bekend als anthraline of cignoline)

Orale middelen:
- Acitretine
- Ciclosporine
- Fumaarzuur
- Methotrexaat Injecties/Tabletten

Toegevoegd na 51 seconden:
deze middelen muv Xamiol
zijn sinds 2003 op de markt.

Toegevoegd na 10 minuten:
Stelara is hetzelfde als Ustekinumab
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee nieuwe studies bij bijna 2000 patiënten met milde tot ernstige psoriasis tonen aan dat het nieuwe geneesmiddel Ustekinumab zeer effectief is om de ziekte onder controle te houden, nauwelijks bijwerkingen heeft en gemakkelijk in het gebruik is dan de bestaande middelen.
De studies verschenen in The Lancet.
Ustekinumab wordt ingespoten: de eerste twee dosissen met een maand interval, en dan om de drie maanden. Bij 9 op de 10 behandelde patiënten heeft het produkt een gunstig resultaat, met een gemiddelde verbetering van de symptomen met 75% na één jaar.
Ustekinumab is een nieuw menselijk monoclonaal antilichaam dat de verstoorde immuunreactie in het lichaam waarvan psoriasis een gevolg is, kan reguleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ustekinumab is hetzelfde als stelara.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en nog even ter aanvulling:
het is een biological die ernstige bijwerkingen kan veroorzaken. INFECTIES.
Stelara kan mogelijk het infectierisico vergroten en latente infecties reactiveren. In klinische studies zijn bij patiënten die Stelara kregen ernstige bacteriële, schimmel- en virusinfecties waargenomen. Voorzichtigheid dient in acht te worden genomen indien het gebruik van Stelara wordt overwogen bij patiënten met een chronische infectie of een voorgeschiedenis van recidiverende infectie. Alvorens een behandeling met Stelara te beginnen, dient te worden nagegaan of de patiënt tuberculose (TBC) heeft. Stelara mag niet worden gegeven aan patiënten met actieve TBC. Behandeling van latente TBC dient te worden begonnen vooraleer Stelara wordt toegediend. Behandeling tegen TBC dient ook te worden overwogen alvorens Stelara te beginnen bij patiënten met een voorgeschiedenis van latente of actieve TBC bij wie een adequate behandelkuur niet kan worden bevestigd. Patiënten die Stelara krijgen dienen tijdens en na de behandeling nauwgezet te worden gecontroleerd op verschijnselen en symptomen van actieve TBC. Patiënten dienen geïnstrueerd te worden om medische hulp te vragen als er verschijnselen of symptomen optreden die wijzen op een infectie. Als een patiënt een ernstige infectie ontwikkelt, dient de patiënt nauwgezet te worden gecontroleerd en Stelara dient niet toegediend te worden totdat de infectie is verdwenen. KWAADAARDIGE NIEUWVORMINGEN
Afweermodulerende middelen zoals Stelara kunnen mogelijk de kans op kwaadaardige nieuwvormingen vergroten. Sommige patiënten die Stelara in klinische studies kregen, ontwikkelden huidkankers en inwendige kankers. Er zijn geen studies uitgevoerd met patiënten met kanker in de voorgeschiedenis of waarin de behandeling werd voortgezet bij patiënten die kanker ontwikkelden terwijl ze Stelara kregen. Derhalve dient men voorzichtig te zijn wanneer men het gebruik van Stelara bij deze patiënten overweegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallooo, we zijn hier geen artsen, he. We proberen maar te helpen met de informatie die we vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist.
http://www.equilac.com/nl/psoriasis-equilac/?gclid=CLyXz7iNj6gCFVU_3god2ka5CQ Of t waar is, weet ik niet natuurlijk.
Maar mss heb je hier wat aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi. Ik heb ook psoriasis en middeltjes, zalfjes e.d (ook van de dokter) helpen mij niet. Wat bij mij wonderen doet is licht therapie. 3 keer in de week 7 minuutjes voor een x aantal weken en ik heb er maanden geen last meer van. Je huisarts kan je doorverwijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zwager is helemaal van de psoriasis afgekomen en hij had al meer dan 20 jaar een zeer zware vorm. Hij is onder behandeling geweest bij een arts in Heerenveen en is daar heel erg tevreden over. Deze arts is lang tegengewerkt door de farmaceutische industrie want hij heeft veel succes bij psoriasis. Tijdens deze behandeling heeft hij geen Ambrotose gebruikt maar andere middelen.

Preventief
Mijn zwager gebruikt nu Ambrotose om zich tegen deze ziekte te beschermen en te voorkomen. Hij had daarnaast een eczeem die door de Ambrotose geheel is verdwenen.
De informatie op deze site over Ambrotose is niet volledig en adequaat.

Ik hoop dat je er iets mee kunt en als je meer informatie wilt over de arts in Heerenveen of de Ambrotose dan kun je mij altijd even mailen. Zal mijn zwager dan naar het adres van de arts vragen.