Wie is er bekend met de hartritme stoornis Wolf Parkinson White? (hartritme stoornis)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (2)

Ik weet niet wat nu je vraag precies is, maar als je er informatie over wilt kun je op de volgende site erover lezen . http://www.medicinfo.nl/bka_6_16_7_4_0_0/

Het begint met : "Het Wolff-Parkinson-White syndroom is een aangeboren afwijking waarbij er een afwijkende verbinding bestaat tussen de boezems en de hartkamers. Deze extra verbinding bestaat uit een kleine spierbundel. Dit kan, onder bepaalde omstandigheden, zorgen voor hartritmestoornissen, meestal een te snelle hartslag. In zeldzame gevallen heeft de ritmestoornis een fatale afloop".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het WPW-syndroom is een hartritmestoornis die wordt veroorzaakt door een extra bundel geleidende cellen in het isolerende weefsel tussen boezems en kamers.
Het gevolg is een alternatieve route voor de elektrische prikkel om van de boezems op de kamers over te springen.
Dat kan gevolgen hebben voor het hartritme, want de AV-knoop houdt de prikkel een fractie van een seconde tegen, maar de alternatieve route niet.
Die laat de prikkel op volle snelheid door. Het resultaat is dat de kamers te vroeg worden geprikkeld waardoor het hartritme abnormaal kan versnellen.
Daarnaast kan het hartritme ook worden verstoord doordat de elektrische prikkel in een cirkelbeweging via de alternatieve route weer terugspringt naar de boezems.

Het WPW-syndroom werd voor het eerst beschreven door drie Amerikaanse artsen: Louis Wolff, John Parkinson en Paul Dudley White. Voluit is de naam Wolff-Parkinson-White- syndroom.