Wat is het beste middel tegen hooikoorts?

Ik word gek van het gesnurk van mijn partner die erg veel last van de hooikoorts heeft op dit moment :-(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.1K

Het beste antwoord

Het beste middel tegen hooikoorst bestaat niet, dat is per persoon totaal verschillend.

De volgende middelen kunt u gebruiken.

•Loratadine en cetirizine. Deze middelen kunt u zowel bij hooikoorts als bij allergie voor huisdieren of huisstofmijt gebruiken. Deze middelen werken ongeveer 24 uur. Daarom hoeft u ze meestal maar één keer per dag in te nemen.
•Azelastine. Dit werkt net als loratidine en cetirizine, maar zit in een neusspray. De werking begint als binnen een kwartier en houdt ongeveer 12 uur aan. U kunt het dus twee keer per dag gebruiken. Het werkt minder goed tegen oogklachten.
•Cromoglicinezuur. Cromoglicinezuur is verkrijgbaar als neusspray en als oogdruppels. Als u vóór het hooikoortsseizoen start met de neusspray, dan werkt het middel meteen. Als u later begint, kan het één tot drie weken duren voor het medicijn effect heeft. Voor een goede werking moet u het middel het hele hooikoortsseizoen blijven gebruiken, dagelijks vier tot zes keer. Het middel werkt namelijk maar kort. Snuit uw neus vóór u de neusspray gebruikt. Adem tijdens het sprayen in door uw neus. De oogdruppels kunt u gebruiken als u vooral last heeft van uw ogen. Cromoglicinezuur is goed te gebruiken tijdens zwangerschap en borstvoeding.
•Xylometazoline en oxymetazoline. Deze zijn verkrijgbaar als neusspray of als neusdruppels en helpen alleen bij een verstopte neus. Gebruik deze middelen maximaal 5 dagen achter elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De vraag is natuurlijk of het gesnurk veroorzaakt wordt door de hooikoorts.
Ik gebruik zelf Reactine, gewoon bij de drogist verkrijgbaar. Werkt bij mij heel goed.
"Het beste middel" bestaat overigens niet, wat bij de een goed werkt, zal bij de ander minder werken en andersom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gesnurk is er altijd wel een beetje maar nu door de hooikoorts word het erg versterkt en ik weet zeker dat dit nu door de hooikoorts komt. Oké voor iedereen is er een ander middel wat het beste werkt misschien moet ik de vraag anders stellen. Wat werkt het beste bij jou bij hooikoorts?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij dus Reactine. Dat krijg je overigens niet vergoed van de verzekering. Als je eerst naar de huisarts gaat, daar een test laat doen en de huisarts constateert dat je hooikoorts hebt en hij/zij schrijft wat voor, dan is het wel te declareren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij HEEFT hooikoorts ;-) Maar bedankt!
Ik weet dat mijn vader Xyzal gebruikt. Helpt bij hem erg goed, maar is alleen op recept verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb alle hooikoortsmiddeltjes geprobeerd en sommige werken een beetje, anderen werken niet of niet lang genoeg.

Zelf heb ik het meeste baat bij een neusspoeling. Hiermee spoel je alle stof en pollen uit je neus zodat het niet kan irriteren. Helpt trouwens ook uitstekend bij verkoudheid en ter voorkoming van een holte ontsteking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een woord: Medicijnen ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Joh!