Hoe kom je snel van je koorts af?

Woensdag ochtend ben ik wakker gewordenmet knallende koppijn, koorts, hoesten, een energie van 0, en het word maar geen steek beter! Hoe kom je snel van zoiets af? Ik heb de afgelopen 30 uur denk ik 28 daarvan daargebracht in bed probeer veel te slapen maar het helpt allemaal niet! Iemand suggesties of ideeën?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
18.6K

Antwoorden (11)

Heel veel water drinken. Daardoor voer je snel de ziekteverwekkers af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt op griep. Met antibiotica 1 week en zonder antibiotica 7 dagen. Je moet gewoon even uitzieken. Neem je rust en probeer wel te eten ook al heb je geen trek. Volgende week weer het mannetje/vrouwtje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben nu ook ziek maar je moet gwn drinken niet te veel, rustig aan en asperintje nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij koorts moet je wel degelijk meer drinken. De kleur van je urine is een goede graadmeter. Die moet niet donkerder dan lichtgeel zijn.
krijp lekker onder de wol en uit zieken duurt een paar dagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel slapen en drinken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vooral veel water drinken en vaak in een heet bad gaan, als je die niet hebt is een hete douche ook goed bij mij werkt het om vaseline in mijn gezicht te smeren, maar vaseline is mijn wonder middeltje, je moet ook heel veel fruit eten daar krijg je veel energie van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om de koorts te verlagen kun je een lauw warme douche nemen daarna een dunne pyjama aan niet te dik als je na bed ga dan 2 paracetamol en een HEEL OUD HUIS MIDDEL AZIJN SOKKEN klinkt gek je sokken drenken in azijn uitknijpen en aan trekken daarover doe je droge sokken er over heen binnen enkele uren is je temp gezakt
dit kan met gewone azijn witte maar mag ook kruiden azijn

Toegevoegd na 2 minuten:
ook een kippenbouillon is goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koorts is geen ziekte maar zowel een signaal van je lichaam dat er een ziekteproces gaande is als een middel om ziekteverwekkers de nek om te draaien. Je doet er dus geen goed aan de koorts tegen te gaan als daar geen directe noodzaak voor is, zoals een te hoog oplopende koorts. In ieder geval niet als je verder goed gezond bent.

Je zal wel griep hebben. Dan duurt de koorts meestal hooguit een dag of drie. Ziek gewoon uit. Drink voldoende, en neem af en toe ook wat hartige dingen zoals bouillon. Als je je in bed prettige voelt dan erbuiten moet je daar beslist aan toegeven. Probeer wel een douche te nemen als je veel zweet en probeer af en toe wel wat in beweging te komen om je spieren, die je ook wel zult voelen, enigszins soepel te houden.

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem paracetamol tegen de koorts én de hoofdpijn. En vitamine C, in tabletvorm oplosbaar in water of gewoon fruit. Krijg je meteen iets meer energie van. Er bestaat ook citroenthee, kan je zelf maken met citroenen (verse) en citroenthee, of je koopt citrosan bij de drogist, dat is een combinatie van paracetamol en vitamine c in één.

Ik zou ook smorgens én savonds douchen. Je voelt je er iets fitter door, je wordt er schoon van en hopelijk ook iets beter. En schone kleding aan doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En als t niet werkt, dan moet je je huisarts raadplegen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop dat ik te laat ben, dat je al beter bent. Zo niet; maak een doek nat en leg deze onder je oksels. Dit omdat je oksels verborgen liggen, omdat daar de grote slagader loopt. Daar is het dan ook altijd warm, dus als je het daar koelt kan het minder of zelfs over gaan. Ik had koorts in de middag, in de avond dit gedaan en paar uur later, in de nacht was ik beter. Net een wonder.
Hetzelfde kan gelden voor een nat doek bij je liezen.