welke soort hond is het beste voor mijn gezin?

mijn dochter heeft een allegie voor honden. dit slaat op haar lucht wegen. mijn zoon heeft een vorm van asperger. hij krijgt het advies van school een hond thuis te hebben... welke hond is goed? of juist helemaal niet, gezien mijn dochter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

De labradoodle zou voor uw gezin misschien zeer geschikt zijn (labrador en poedel gekruist). Deze honden schijnen allergievrij te zijn en ze worden ook zeer geadviseerd in gezinnen waar een kind aanwezig is met een stoornis in het autistisch spectrum, zoals b.v. asperger. Dit komt omdat deze honden stemmingen heel erg goed aan kunnen voelen en zich daarop aan kunnen passen. Ik heb laatst zelf over deze honden allerlei informatie opgezocht op internet (google), omdat er in ons gezin ook sprake is van én allergieën én autisme. Deze honden zijn wel erg prijzig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Als uw dochter allergisch is voor honden, dan is het niet verstandig, om dan toch een hond in huis te halen. Hoe goed het ook voor uw zoon zal zijn.

Voor uw zoon kunt u alternatieven bedenken. Misschien is er in de buurt wel iemand met een hond, die door uw zoon op regelmatige basis kan worden uitgelaten.
13 jaar geleden
Uw dochter heeft eigenlijk een allegie voor de huidschilvers van een hond. Wat moet u dus doen? Een hondenras zoeken die heel weinig huidschilvers achterlaat.
Er zijn genoeg mensen die een honden allegie hebben en toch een hond hebben. Je moet alleen wel het juiste ras nemen.
Bij de bijgevoegde link staat onderin een tabel met wat voorbeelden.
Let er wel op dat als je 1 van de rassen neemt je een raszuivere hebt!

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U kunt uw dochter tabletjes tegen de allergie geven. Als hond zou ik een labrador nemen, zacht, aardig en onwijs kindvriendelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Geen goed idee hoor, als je geen medicijnen hoeft te slikken tegen de allergie dat ga je toch niet net datgene in huis halen wat je allergie opwekt en dan maar medicijnen slikken... Er zijn genoeg alternatieven. Geen min van mij hoor, ik bemin niet ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En niet alle labradors zijn handig en aardig! Ze hebben over het algemeen een hele sterke (geestelijk) baas nodig.
Die hond van Barack Obama kan ook bij kinderen met een allergie. Zijn dochter is ook allergisch, maar deze hond is geen probleem. Portugese waterhond.

http://godelieveigodt.skynetblogs.be/archive/2009/04/15/nieuwe-hond-barack-obama.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
+1
Gezien de allergie raad ik een hond echt heel erg af, want daar zal ze dan heel veel last van gaan krijgen. Waarschijnlijk zal dat uiteindelijk betekenen , dat de hond weg moet, met alle gevolgen van dien!

Ik vind het eerlijk gezegd een vreemd advies van school. Een hond nemen heeft een grote impact en is niet iets als een broodje kaas aanschaffen.
Hij/zij moet opgevoed worden, heeft goede leiding nodig, kost veel geld en heeft veel verzorging nodig en is zeer aanwezig in een gezin.

Ik neem aan, dat je zoon een maatje nodig heeft. Is een cavia of een konijn niet een betere optie?
Weet je zeker, dat je zoon een dierenvriend is? Mijn zoon heeft asperger, en hij is helemaal niet geïnteresseerd in dieren. Hij vindt ze eng en onvoorspelbaar.

Gezien je laatste zin: ben ik helemaal met je eens dus: Niet doen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat bedacht ik me ook later....maar had al geantwoord ;-)
Een vogel... geen haren en geen zaagsel. Maar daar kan je niet mee knuffelen, en ik neem aan dat het de bedoeling is, dat hij dat kan?
Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar is een dier specifiek noodzakelijk voor je doel? Mijn zoon had een grote knuffel als maatje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeilijk hè! Ik herken het hoor, echt!
En iets totaal anders.... bijvoorbeeld een sportschool? Dat is redelijk individueel, maar toch onder de mensen en conditie opbouwend? Een groepssport is ook erg lastig. Mijn zoon is op judo gegaan. Dat was heel moeilijk, omdat aanraken en aangeraakt worden vreselijk moeilijk was voor hem. Heeft ook veel tijd gekost hoor: eerst alleen kijken tijdens de les (veeeeeeeele lessen!) en heel langzaam aan (het moest echt vanuit hemzelf komen natuurlijk) is hij met spelletjes mee gaan doen, toen ook es wat meedoen. Met de mogelijkheid, dat hij meteen weer op de bank kon gaan zitten. Ik ben er ook lang bijgebleven als steun. Hij heeft inmiddels de bruine band, da's heel ver in het judo gebeuren. Misschien iets voor je zoon? Contact met anderen, een ander onderwerp om over te praten, conditieverbetering, zelfverdediging leren.
Geen maatje om voor te zorgen natuurlijk. Maar hij krijgt er wel veel zelfvertrouwen door.
Kristal
13 jaar geleden
waardevol alternatief Wendy
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zoeken: allerlei mogelijkheden bedenken en indien mogelijk ook uitproberen. Het is moeilijk om iemand uit een isolement te halen en tegelijkertijd te beschermen. Helaas is dat in onze maatschappij nodig: beschermen tegen mensen die niet kunnen omgaan met deze beperking :-( Maar dat is onze ervaring.
Vallen, opstaan en weer doorgaan!!!!
Een zeehond..

Lekker weinig haren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
past niet in de badkuip.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet jij nu hoe groot de badkuip van Moortje is?
Moortje , ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd , maar ik heb gehoord dat poedels niet schilferen en verharen . I ka het in mijn boeken opzoeken . Hoe manifesteert de allergie zich . Ik ben zeer tegen medicijnen . Ze helpen dikwijls voor het ENE en veroorzaken weer iets ANDERS .

Toegevoegd na 1 minuut:
ik ka = ik ga
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Poedels verharen niet tot nauwelijks, de meeste mensen met allergische reacties hebben daar dan ook geen last van bij poedels.

Probeer een afspraak met iemand te maken die een (of meerdere) poedel(s) heeft. Dan zal snel blijken of ook je dochter geen last van haar allergie heeft in de nabijheid van 'n poedel. Sommige fokkers van poedels maken, om deze reden, ook vaak een vrijblijvende afspraak met potentiele kopers van een pup.

Succes!