dat zijn de leukocyten (witte bloedcellen)
De % liggen verschillende tussen België en Nederland dus daar kan ik dus geen oordeel op geven. In België wordt dit berekend op een andere manier dan Nederland

Toegevoegd na 8 minuten:
De witte bloedlichaampjes spelen een belangrijke rol bij de ontsteking -en immuniteitsreacties. De witte bloedlichaampjes worden aangemaakt in het beenmerg en in het lymfestelsel. Het witte bloedlichaampje of leukocyt, is een grote kleurloze bloedcel met een kern waarvan er normaal 5000- 10000 per mm3 in het bloed voorkomen. Belgische waarde.

Wat het ook kan zijn is het De lymfocyten, zoals de naam het reeds verraad worden gevormd in het lymfestelsel, vooral ter hoogte van de
lymfeknopen. De cellen produceren anti-lichaampjes en neutraliseren schadelijke organisme of vernietigt deze, incl. virussen. Zij zorgen voor het immuunsysteem van ons lichaam. (Vooral de T-lymphocyten, gevormd in de thymus). Een verminderd aantal dus lager dan 20 % duidt op een bacteriële infectie en zelfs myeloide leukemie. Er bestaat wel een duidelijke correlatie tussen de lymfocyten en de gesegmenteerde granulocyten. Een vermeerdering dus hoger dan 40 % duidt op een mogelijke virale infectie, darm infecties, agranulocytose en lymfatische leukemie.

Uiteraard zie ik het verslag niet voor mijn neus waarvan ik niet 100% zeker ben wat van de twee het zijn

Groeten Ritchie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (1)

45% van je witte bloedcellen is een lymfocyt. Witte bloedcellen zijn afweercellen. Een bepaald soort afweercel is de lymfocyt: deze houdt zich bezig met antistoffen maken tegen indringers. Om het voor andere afweercellen het makkelijker te maken om de indringers onschadelijk te maken. Indringers zoals bijvoorbeeld virussen. 45% is een normale waarde voor lymfocyten.