Beste medicijn tegen ziek zijn?

Voel me op dit moment ziek. Heb last van keelpijn en ben erg verkouden. Wat is het beste medicijn om weer beter te worden?

13 jaar geleden
in: Ziekten
2.4K

Antwoorden (8)

Rust houden, voldoende slapen en gezond eten (veel groente en fruit).

Toegevoegd na 1 minuut:
Stomen kan verlichting bieden bij verkoudheid, en voor je zere keel kun je thee met honing drinken of hoestsiroop halen.
Verder kun je niet veel doen, je moet nu eenmaal uitzieken.
13 jaar geleden
Als je je echt niet lekker voelt kan je misschien een paracetemol nemen maar het beste is gewoon veel rust en gezond eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paracetamol of misschien een pepermuntje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de keelpijn zou ik een paracetamol of aspirine nemen. Als het echt hevig is een ibuprofen. Verder kan het geen kwaad als je voor je keelpijn zoute drop eet.

Tja..,
Het is een beetje een kwestie van rust houden en gezond eten...
Niet te veel snoepen, en dus naast het gezonde eten alleen drop voor je keel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lichaam geeft aan dat het even geen weerstand heeft,slaap is volgens mij de beste medicijn ,je lichaam herstelt zich als het tot rust komt.Als de zon schijnt , kleed je dan goed aan en ga in de zon zitten.Op deze manier gewoon de tijd nemen om het uit te zieken.Beterschap gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg voor een goede nachtrust, een goede luchtvochtigheid en ventilatie in de leefomgeving en drink voldoende.

Vaak en krachtig snuiten prikkelt het slijmvlies in de neus en zorgt ervoor dat besmet slijm in de voorhoofdsholten en oren kan komen. Daarom is het beter de neus niet te hard te snuiten of beter nog, op te halen.

Hoewel de werkzaamheid van stomen nooit is bewezen vinden sommige mensen dat het bij verkoudheid verlichting geeft. Ook het toevoegen van producten als menthol, kamfer of kamille kan prettig aanvoelen. Een inhalator kan hierbij een handig hulpmiddel zijn.

Verkoudheid is met medicijnen niet sneller te genezen.
Er moet gewoon uitgeziekt worden. De symptomen van verkoudheid kunnen met medicijnen wel worden verlicht.

Tegen pijn en koorts kunt u een pijnstiller innemen.
Daarvoor kunt u het beste paracetamol gebruiken. Bij keelpijn kunt u het beste op een dropje of snoepje zuigen.

Bij een verstopte neus kan fysiologische zoutoplossing of xylometazoline gebruikt worden.

Sterkte!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zeg altijd maar zo slapen is het beste en paracetemol kan je je even beter van voelen maar ik blijf dan langer ziek bij mij help melk drinken altijd dat sterkt je op een of andere manier aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste medicijn is echt uitzieken en kijken of je de bijverschijnselen wat kunt onderdrukken. Pijn en griepgevoel kun je met Paracetamol wat onderdrukken, Het lichaam kun je met Vit. C ondersteunen, gewoon flinke dosis. Geef eraan toe en ga je niet beter voordoen dan je je voelt. Steek energie in genezing. Laat het uitrazen.