Vraag over pleuritis en de behandeling hiervan?

Wanneer je pluritis hebt en dat gaat gepaard met verschrikkelijk veel pijnen. Kan het ziekenhuis dan niets meer doen dan pijnstilling voorschrijven? of heeft een opname zin? Inmiddels al 4 keer bij dokterspost geweest en bij de huisarts een aantal keer. Tramadol 6x 150 mg amoxicilline 4x500 mg ibuprofen 3x 600 mg en paracetamol 4x1000 mg en nu met morfine 3x 3 ml erbij. En niets helpt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
3.8K

Het beste antwoord

Veel meer kan er niet gebeuren helaas :-(
De pijn wordt veroorzaakt doordat de borstvliezen niet meer zoals altijd soepel langs elkaar kunnen glijden.
Antibiotica en pijnstilling is de standaardbehandeling, beide middelen heb je al.
Nu maar hopen dat die antibiotica snel aanslaat, dan zal de pijn ook afnemen.
Tegendruk tegen je borst met een kussen bijvoorbeeld kan soms ook helpen, zeker bij hoesten.
Veel sterkte, en beterschap!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is niet verantwoord deze vraag van achter de computer te beantwoorden. Er spelen heel veel factoren mee die alleen de behandelend arts kan constateren. Meestal is het uitzingen totdat de antibiotica werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gebruikt al een enorme hoeveelheid pijnstillers, terwijl zowel tramadol als morfine ook nog eens dempen, dus je zouden moeten helpen om te ontspannen. Pleuritis is een heel vervelende kwaal die een week tot tien dagen duurt met behandeling. De meeste ziekenhuizen hebben een pijnpoli maar ik weet niet of die op zo'n korte termijn iets voor je kan doen. Ik zou niettemin zeker eens informeren. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het vreemde aan de zaak vind ik dat je met deze verschijnselen alleen op het niveau van een dokterspost zit. Ik vind met deze klachten dat een longarts ernaar kijkt. De droge pleuritis geeft deze klachten en de pleura is een erg gevoelig vlies voor pijnprikkels. Het verdient echt een professionele klinische kijk.