Er zijn heel veel ziektes die erg pijnlijk zijn om met je mee te dragen, zoals bijvoorbeeld ebola of de andere ziektes in de andere antwoorden, maar de exact meest pijnlijke ziekte is onmogelijk om aan te wijzen. Iedereen ervaart pijn op verschillende manieren, net zoals dat de pijngrens per mens verschilt.

Een beetje een raar voorbeeld, maar ik zou me kunnen voorstellen dat iemand die beiden tetanus en polio heeft gehad, tetanus minder pijnlijk heeft ervaren, terwijl dat voor een ander juist polio is.

Al die ziektjes, brrr... Ik ben blij en dankbaar dat ik gezond ben! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

tja eigenlijk is het geen ziekte
maar brandwonden lijken me geen pretje
13 jaar geleden
Ik vond op internet een lijst in het engels met de top 10 (klinkt nogal raar wat dit onderwerp betreft..) pijnlijkste ziektes:

Dercum's
Tetanus
Acid Reflux
Sickle Cell Anemia
Parkinson's
Chagas Disease
Arthritis
Cancer / pancreas
Polio
Malaria
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ligt voor iedereen anders denk ik, omdat iedereen een andere pijngrens heeft. Zelf heb ik momenteel een hernia en de eerste paar weken kon ik niet meer lopen van de pijn, waardoor zelfs een klein ding als naar de wc gaan niet lukte. Maar ik vind dit niet te vergelijken met iemand die bijvoorbeeld reuma heeft, omdat mijn hernia over gaat (hoop ik) en iemand met reuma de rest van zijn/haar leven last van heeft. Ik denk dat het dus voor iedereen verschillend is en dat vele ziektes pijnlijk zijn op verschillende manieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kiespijn, een zieke kies dus, kan extreem pijnlijk zijn!
Misschien wel het meest pijnlijk, maar dat kan iedereen anders ervaren natuurlijk en anders over denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Botkanker
Ebola
Bepaalde vormen van gordelroos
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Botkanker schijnt heel erg te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je eigen ik missen
hartpijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ontstekingsreuma in huid, darmen en gewrichten
is een zeer pijnlijke ziekte.
het meest pijnlijke lijkt me het langdurig en gelijktijdig hebben van deze drie vormen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat dat voor iedereen verschillend is ik heb endometriose is heel pijnlijk kan niet staan niet zitten niet lopen niet liggen van de pijn