Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat is (fysiek gezien) de meest pijnlijke ziekte?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er zijn heel veel ziektes die erg pijnlijk zijn om met je mee te dragen, zoals bijvoorbeeld ebola of de andere ziektes in de andere antwoorden, maar de exact meest pijnlijke ziekte is onmogelijk om aan te wijzen. Iedereen ervaart pijn op verschillende manieren, net zoals dat de pijngrens per mens verschilt. Een beetje een raar voorbeeld, maar ik zou me kunnen voorstellen dat iemand die beiden tetanus en polio heeft gehad, tetanus minder pijnlijk heeft ervaren, terwijl dat voor een ander juist polio is. Al die ziektjes, brrr... Ik ben blij en dankbaar dat ik gezond ben! :)

tja eigenlijk is het geen ziekte maar brandwonden lijken me geen pretje

Ik vond op internet een lijst in het engels met de top 10 (klinkt nogal raar wat dit onderwerp betreft..) pijnlijkste ziektes: Dercum's Tetanus Acid Reflux Sickle Cell Anemia Parkinson's Chagas Disease Arthritis Cancer / pancreas Polio Malaria

dat ligt voor iedereen anders denk ik, omdat iedereen een andere pijngrens heeft. Zelf heb ik momenteel een hernia en de eerste paar weken kon ik niet meer lopen van de pijn, waardoor zelfs een klein ding als naar de wc gaan niet lukte. Maar ik vind dit niet te vergelijken met iemand die bijvoorbeeld reuma heeft, omdat mijn hernia over gaat (hoop ik) en iemand met reuma de rest van zijn/haar leven last van heeft. Ik denk dat het dus voor iedereen verschillend is en dat vele ziektes pijnlijk zijn op verschillende manieren.

Kiespijn, een zieke kies dus, kan extreem pijnlijk zijn! Misschien wel het meest pijnlijk, maar dat kan iedereen anders ervaren natuurlijk en anders over denken.

Botkanker Ebola Bepaalde vormen van gordelroos

Botkanker schijnt heel erg te zijn.

je eigen ik missen hartpijn

ontstekingsreuma in huid, darmen en gewrichten is een zeer pijnlijke ziekte. het meest pijnlijke lijkt me het langdurig en gelijktijdig hebben van deze drie vormen.

ik denk dat dat voor iedereen verschillend is ik heb endometriose is heel pijnlijk kan niet staan niet zitten niet lopen niet liggen van de pijn

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100