Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je doen tegen voorhoofdholte ontsteking als je het reguliere geprobeerd hebt?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik gebruik Nasonex neusspray wat normaal helpt om mijn slijmvliezen meer te openen. En stoom en spoel met zout water. Ik word gek van de extreme hoofdpijn. Zo erg heb ik het nog nooit gehad.

Toegevoegd na 59 minuten:
Ik heb in het verleden veel kaakholte ontstekingen gehad. ben er zelfs voor geopereerd. Een arts vertelde mij toen dat anti biotica niet werkt. Dus dat is geen optie. (meerdere artsen trouwens)

Toegevoegd na 1 uur:
HEt rare is ook dat ik er rond 10 uur sochtends last van krijg en dan is het ondraaglijk tot een uur of twee en dan zakt het iets weg. Savonds is het nog licht aanwezig

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik kreeg een keer de tip van mijn huisarts om Bisolvon in te nemen. Een beetje verbaasd reageerde ik met : maar dat is toch voor vastzittende hoest?
Ja, zei ze, maar het maakt het slijm vloeibaarder, niet alleen in je longen, maar overal - je kan dan dus beter het slijm uit je voorhoofdsholte snuiten.

Heel veel beterschap....ik weet, hoe pijnlijk het kan zijn!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Morgen langs de dokter of evt vanavond nog naar de ehbo post. Dan krijg je een antibiotica kuur. Verder veel rust houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de dokter voor een penicilline-kuur. Ik kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent, maar als je een flinke ontsteking hebt, heb je die nodig om beter te worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In jouw speciale geval.zou ik het aan mijn beschermengel vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+;)
Indien de voorhoofdholteontsteking (vho) ontstaat nalv een allergie, vraag je huisarts voor een anti-allergie neusspray. Werkt bij mij prima.

Ik had in het verleden zeer regelmatig vho maar nadat ik gebruik ging maken van de sauna - met de koude douche / bad erna - heb ik nooit (!) meer last van gehad.

Dus mijn tip, sauna ter preventie en als je het al hebt, turkse stoombad / natte sauna.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens naar een osteopaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Langs de huisarts gaan, krijg je een antibiotica kuur en die raad ook aan hierbij 2 of 3 x per dag te stomen. Dan is het als het goed is over. Als de huisarts vind dat dat niet werkt, zal hij je een ander advies moeten geven. Ze kunnen het ook wegzuigen in het ziekenhuis, maar dat is een stuk pijnlijker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding