waarom wordt de 1 33 x bestraald en de ander 20 x

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom kan de 1 wel een duidelijke vraagstelling maken en de ander niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dit slaat nergens op.
Er zijn ...tig soorten kanker en ...tig soorten mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is als je aanneemt dat het over kanker gaat...
Er zijn natuurlijk ook tig soorten bestralingen...

Het beste antwoord

een patient die bestraald wordt kan een bepaalde hoeveelheid maximale straling nodig hebben voor een bepaalde behandeling, mogelijk uitgedrukt in de eenheid milliSievert. Per patient verschilt dit door lichaamsbouw, type van aandoening. Doordat de dosering verschilt per persoon of aandoening, kan er een afwijking optreden. Ook door het maximaal toe te dienen milliSievert per keer is van invloed op het aantal bestralingen. Een bestraling zorgt altijd dat er weefsel wordt beschadigd en het lichaam moet even dit kunnen verwerken. Te veel straling in te korte tijd en op dezelfde plek gaf vroeger vaak huidverbranding. In de tegenwoordige bestralingsapperatuur is die kans op verbranding op de huid steeds minder geworden omdat de bestralingskop rond het lichaam draait, de straling over de huid verdeelt. In het brandpunt waar de stralen steeds op een punt bij elkaar komen na het ronddraaien van de bestralingskop. ligt het te behandelen proces.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

omdat de behandeling per persoon wordt aangeboden en bepaald

de ene heeft aan 20 genoeg en de ander heeft er 33 nodig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo simpel is het:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja getypt bijna zonder nadenken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en soms helaas niet genoeg aan 33x.....
Het ligt er aan waar je kanker hebt en in welk stadium deze ziekte verkeert. Een tumor kan heel lokaal aanwezig zijn maar ook al uitgezaaid zijn. Alles wordt toegespitst op díe ene persoon. Een behandeling tegen kanker is op maat gesneden voor alleen díe persoon en hangt van vele factoren af. Een behandeling is nooit standaard.
13 jaar geleden
Ja, en de ander 10 keer.
Of 12 keer.
Of 5 keer en 10 jaar later weer 5 keer.
En de ander helemaal niet, omdat ie een chemokuur met infuus krijgt.
En weer een ander alleen maar pillen.

En dan denk ik dat je het over kanker hebt.

Ik bedoel: ik ben nog nooit bestraald hoor! 0 keer dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de één niet gelijk is aan de ander, en de kanker in het lichaam van de één niet gelijk is aan de kanker in het lichaam van de ander.