Ik heb meer dan 5 jaar een hoge fluittoon, aan de rechterkant van mijn hoofd/oor. Wie weet wat kan zijn? Het begon nadat ik gekraakt ben.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een hoge fluittoon kan duiden op een gehoorzenuw beschadiging of beklemming. Maar ook een beschadiging van de haarcellen in je oor, welke geluid omzetten in een signaal dat zenuwen kunnen transporteren.

Het is een veel voorkomend iets. ik heb er zelf ook in mindere mate last van. Bij mij bleef het hangen na een verkoudheid. Het verschijnsel staat bekend als tinnitus en kan uiteenlopende oorzaken hebben. Er is veel info te vinden op internet. zie o.a. bij bronnen.

Volgens mij heb je tinnitus. Tinnitus kan onder andere veroorzaakt worden door: gehoorschade door zeer harde geluiden. Tinnitus is dan een teken van beginnende gehoorschade en kan al direct na een bezoek aan een discotheek optreden. grote emotionele spanningen: traumatisch geluid (geluid gekoppeld aan een trauma), burn-out, stress en oververmoeidheid, posttraumatische stressstoornis, paniekstoornis en angststoornis en depressiviteit gehoorverlies, bijvoorbeeld door leeftijd. trauma aan hoofd (schedelfractuur), nek, of barotrauma sommige ototoxische medicijnen: aspirine, diuretica, aminoglycosiden, kinine cerebrovasculaire oorzaak (hoge bloeddruk, diabetes en atherosclerose ) neurodegeneratieve oorzaak (ziekte van Alzheimer) chronische middenoorontsteking met vocht achter het trommelvlies otosclerose oorsmeer de ziekte van Ménière de ziekte van Lyme een ontsteking van een verstandskies een brughoektumor een operatie aan het oor

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tinnitus

Als het begonnen is nadat je gekraakt bent zit er hoogstwaarschijnlijk iets bekneld in je nek. Even terug gaan naar de chripractor is het zo verholpen/ Toegevoegd na 34 seconden: Sorry bedoelde chiropractor

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100