Na 1 shag,(geen pakje maar geen 1 gedraaide), verdwijnen dan alle afvalstoffen weer uit je lichaam, ook teer e.d? En hoelang duurt dat proces?

Als je 1 ''sjekkie'' hebt gerookt, en je rookt 24 á 48 uur niet meer, en daarna weer één. Maken je longen zich dan telkens schoon na 1 sigaret? Of is dit weer te korte tijd?
En blijft het teer dan alsnog zitten?

Groetjes

Toegevoegd na 2 uur:
wel over longen inderdaag.. of soms een paar hijsjes niet, maar dat komt niet vaak voor..

Toegevoegd na 2 uur:
Ben aan het minderen dus... en als dit pakje shag op is, van plan helemaal te stoppen:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je verder nooit hebt gerookt en niet over jouw longen hebt gerookt dan komt er weinig tot geen afval echt in jouw lichaam. Als het een herhalend effect heeft van 1 tot 2 dagen dan is er al stapeling van afvalstoffen (nicotine)als je over jouw longen rookt. Dat geldt overigens ook voor niet rokende mensen die in de buurt van een roker staan. Zij inhalleren ook rook en afval. Een verstokte roker die echt over de longen rookt, heeft na stoppen minstens 7 tot 15 jaar nodig om veel van die afval kwijt te raken. Dat heeft te maken met de verschillende snelheid waarmee cellen zich in bepaalde organen delen en waardoor het weefsel zich vernieuwd.
Als je eraf kunt blijven begin er dan niet aan. Ik heb er teveel ellende van gezien in mijn werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het duurt 15 jaar voordat je longen zich volledig hebben vernieuwd.
Als jij in die 15 jaar lekker doorpaft dan is het niet zo dat je ineens een paar spiksplinternieuwe longen hebt, nee, die zijn dan gewoon nog steeds vervuild.
Dus, ja, de teer blijft gewoon zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om één sjekkie in een etmaal, en niet om 15 jaar doorpaffen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je elke dag één "sjekkie" per etmaal rookt is dat ook gewoon doorpaffen, of niet?
Nicotine en koolmonoxide zijn na een aantal dagen niet meer terug te vinden. Teer blijft plakken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We zijn verloren, Loenie...
jc54
13 jaar geleden
Kom op meisjes, er is nog volop hoop, voor allebei.
Even door de zure appel heen bijten. Over 20 jaar heb je geen zin meer in een sigaret.