Kun je gewoon chagrijnig en moe zijn zonder rede?

Gewoon ff blèèh... Kunnen jullie dat, zonder te lopen malen, en gissen waar dat dan vandaan komt? Hoe doe je dat? Dat wil ik ook!

Toegevoegd na 3 minuten:
Ben voor de rest gewoon happy hoor, maar ben zo jaloers op mensen die zeggen: ik ben moe, ga ff een uurtje naar bed of zo! Ik ga dan gelijk denken, hoe zet je die knop uit!?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (13)

Ja, dan heb je een baaldag. Dat gaat vanzelf weer over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je slecht geslapen hebt
of als je 5 dextros eet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor!!! Zeker een vrouw?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik kan dat wel. Dan heb ik gewoon een baal dag. Ik kan dan idd naar bed gaan, en die knop omzetten. Ik denk dat het in je karakter zit omdat te kunnen. Maar ik zou zeggen probeer het eens. Ga gewoon in je bed liggen, en probeer aan leuke dingen te denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, ik heb ook wel eens zon dag,
hoe ik dat doe ? geen idee, dat heb je gewoon, soms sta je op met een rothemeur en dat blijft de hele dag een beetje hangen. geen idee waarom .
en de volgende dag is alles weer oke.
waarom wil je dat, is niks aan hoor
13 jaar geleden
Nee. Ik kan dat niet. Meestal weet ik precies waarom ik moe ben, wat oko mijn humeur beinvloed.

In het algemeen zal het best mogelijk zijn; Ik ken te veel mensen die zo vaak chagrijnig zijn dat er geen echte reden voor kan zijn, maar een leveninstelling moet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik noem het euuuu zijn.
gewoon zon k*tdag dat je lui, hangerig, moe bent ja.
ik kan ook niet slapen hoor, zomaar midden op de dag naar bed???
wou dat ik het kon, maar ik kan ook dat gevoel niet uitschakelen.
zelf denk ik dat je dus moe kan zijn en sjag zonder reden, gewoon een dagje euuuu zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Vaak zat. Gaat vanzelf weer over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je tussen de 14 en 24 bent komt het nog meer voor dan ervoor of erna. Maar de ene persoon heeft het in zijn hele leven meer dan de andere.
Het positieve ervan is dat je wel eens met jezelf bezig bent. Mensen die het echt (bijna) nooit hebben zijn meestal van het type, druk druk druk, nergens bij stilstaan, van het één naar het ander doorhollen, zonder een moment van bezinning.
(let wel, meestal, ik wil niemand beledigen die het niet heeft en wel rust in zijn leven)
amigo
13 jaar geleden
Gewoon lekker aan toegeven. Gaat vanzelf wel weer over!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan van zo veel afhangen, misschien niet goed geslapen, haastig naar je werk, druk op het werk, en wat denk je van het weer , dat ia hier in nederland zo wisselvallig dat kan ook op karakter gaan werken

Slapen kan ik ook niet goed manlief ligt nog niet in bed en hij is al vertrokken, ik hoor nog van alles de hele nacht bv als het gaat regenen of mensen thuis komen ( auto portieren ) enz, dus niet vast slapen kan ook debet zijn aan je humeur

Marianne
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan. Heb ik ook wel eens. Gaat vanzelf weer over:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is inderdaad niet zo een makkie, omdat je van dat gevoel af wil en denkt "als ik weet waar het vandaan komt, is het sneller over".
mensen die gewoon een tukje gaan doen zijn daarom niet beter af hoor, dat zijn vaak mensen die beter kunnen verdringen en dan komt het er wel op een andere manier uit.
het is niet zo een slechte zaak als je wil weten waarom je chagrijnig en moe bent, alleen kan je een zogenaamd uitgestelde piekersessie inlassen. ik bedoel hiermee; je zegt gewoon in jezelf "oke ik ben niet goed in mijn vel vandaag, morgen vanaf 7 uur ga ik denken hoe het komt". of je kan ook gewoon iets gaan doen wat je leuk vindt, dan komt het antwoord meestal vanzelf na een tijdje of je bent in ieder geval opgefleurd door je leuke bezigheid.
maar wat het meest belangrijke is: aanvaard jezelf zoals je bent, ook al ben je moe en chagrijnig. niks mis mee, gewoon lekker ontspannen in je gevoel en laten gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je gewoon chagrijnig bent zonder enige oorzaak lijkt me onwaarschijnlijk.
Een laag bloedsuikergehalte, pijn, verdriet, vermoeidheid of problemen ontnemen je tijdelijk de lust om aan te pakken.
Het kan een seintje zijn dat je accu bijgeladen moet worden.
Het is niet handig dit te negeren.
Komt de chagrijnige bui slecht uit.
plan dan ruimte binnen afzienbare tijd waarin je gas terug kunt nemen.
Niet zelden komt chagrijnigheid voort uit onverwerkt leed, welke door associatie uit je onderbewuste gekomen is.
Je doet jezelf goed dat toe te laten.
Reageer je zo min mogelijk op anderen af maar spreek er over, mensen hebben meer begrip voor je beleving dan voor een mopperpot die steeds loopt of ligt te zieken.