wat kan ik doen om ogen die bijna geen licht meer kunnen verdragen na een lensvervanging weer oké te krijgen ?

Ik heb twee maand geleden een multifocale lensvervanging gehad met de laser . De eerste maand was alles oké . Maar dan begonnen mijn ogen minder en minder licht te verdragen, waardoor autorijden (tijdens de dag) bijna onmogelijk geworden is. Ook op de pc werken is lastig . Het is vooral mijn rechteroog die het meest gevoelig is . Ik gebruik meermaals per dag oogdruppels om het branderig en prikkend gevoel te onderdrukken .

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
2.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou naar de oogarts gaan! Het kan zijn dat hij je met simpelle oogdruppeltjes/ medicijnen kan helpen

Antwoorden (1)

Ik heb in minderde mate, @vanmuis, hier last van gehad. Ook gelaserd was ik, maar zo overgevoelige, pijnlijke ogen...

Mijn probleem heb ik opgelost met de aankoop van een "nachtbril" deze had gele glazen en gebruikte ik eigenlijk elke dag, zeker buiten en soms ook binnen.
De monitor kun je op minder fel zetten, maar ik droeg ook de nachtbril en soms zelfs een bruine zonnebril.

Wat je ook zou kunnen helpen is wat vaker pauze inlassen, zeker bij de PC, maar ook als er zon is of dat scherpe noorderlicht dat ook hinderlijk kan zijn,

De nachtbril is wellicht op meerdere plaatsen te koop inmiddels, in kocht hem destijds bij de Wibra.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat ik helemaal vergeet, is dat je zeker ook naar de oogarts terug moet gaan.
Waarschijnlijk heb je binnenkort een contrôle afspraak, dan kun je de problemen vertellen.
Als er geen afspraak is of dat duurt nog even, zul je toch een afspraak moeten maken, hier moet je niet te lang mee doorlopen.
Lenzen zijn kwetsbare onderdelen van het menselijk lichaam...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste,
had jij ook pas na de eerste weken(die goed waren) die last van het licht ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het is al wat jaren geleden en wat ik zeker weet is dat ik last had van licht, scherp licht.
Probeer eens een nachtbril te vinden of anders een heel lichte zonnebril en kijk wat het effect daarvan is.