Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik het beste doen als ik niet goed kan zien? Zie beschrijving..

Ik heb nu al op lange termijn een oogontsteking van ongeveer 3 weken en kan dus geen lenzen in. Ook is mijn huodige bril sinds gister kapot gegaan en heb ik afgelopen week een nieuwe bril besteld en duurt ongeveer 1 weekje. Ik moet morgen naar school en verder moet ik nog andere dingen doen maar ik zie echt helemaal niks want ik heb een sterkte van -8. Heeft iemand tips hoe ik hiermee om te gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
945

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Jeetje, ik herken het probleem, oogontsteking en lenzen/bril.

Maar hoe erg kapot is je bril eigenlijk? Zit er niet nog een glas in dat je kunt gebruiken? Want anders zou je eventueel één oog af kunnen plakken.

Verder zou je dat met je lenzen ook kunnen doen, als de ontsteking in één oog zit, het ene oog afplakken en in het gezonde oog een lens.

Het ziet er misschien niet uit maar je kunt tenminste wel wat zien dan! Zo heb ik dat destijds ook gedaan.

Sterkte met de ontsteking!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En die bril valt niet een beetje te repareren met secondenlijm of plakband/tape? Zijn de glazen nog ok?
En verder heb je natuurlijk al gevraagd bij de opticien of ze geen oplossing hadden voor deze week? Eigenlijk kun je helemaal niks zo hè, ik heb -4 en voel me al erg gehandicapt zonder bril, ook als ik buiten loop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dan zit er toch niks anders op dan een weekje rustig aan te doen, kun je wel lezen? Dan kun je misschien thuis het een en ander doen voor school.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding