Wanneer iemand zegt er komt weer model in is dat een comliment of belediging voor de situatie nu?

Vorige vraag is verwijderd. Graag jullie reactie!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment dat ze zien dat je afgevallen bent, zeggen dat er weer model in je figuur komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in mijn lichaam! hahah en dan wordt er gezegd ... je ziet er nu toch ook goed uit!!!!! Maar .............
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op een schaal van 0 tot 10 ben je nu opgeklommen van -8 naar -1. Hangt er natuurlijk vanaf of jij dat zegt of dat dat tegen jou word gezegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet eerst zeggen ... ja ik ben afgevallen :-S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent een vrouw?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhhhh ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe voelde dat, toen die opmerking tegen jou gemaakt werd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha Nou ik ben erg tevreden hoor en het thuisfront ook! Maar ik kan mijn man niet uitleggen dat zijn opmerking niet altidj positief overkomt haha. Hij vind dat ie een wereld compliment geeft en ik zeg dat het beter kan haha vandaar de discussie. Hij ziet niet in dat het zo opgevat wordt. Ben nu niet te dik hoor!

Het beste antwoord

Het is een compliment voor het feit dat de persoon blijkbaar duidelijk gewicht heeft verloren. Echter, het is een heel onhandig compliment, aangezien je indirect zegt dat iemand er voorheen niet uitzag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik zou dat als belediging zien. Met andere woorden.....Je zag er niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Degene die dat te horen krijgt, vond ook zelf dat er te veel vlees en vet aan zat en zal dus best wel verguld met die uitspraak zijn, mits je het enthousiast brengt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het een compilent voor jezelf.
want je begint er steeds leuker uit te zien. en het is toch fijn als ook andere mensen het resultaat gaan zien.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
persies! +
Tegen mij zeiden ze (toen ik bezig was 18 kilo af te vallen, en halverwege was) : Goh, meid, je komt helemaal tevoorschijn...
Ik vond het zó'n groot compliment, dat ik er nu, 12 jaar later, nog steeds blij om word als ik eraan terugdenk.
Dus mij lijkt : 'er komt weer model in', zeker vergelijkbaar, en dus reden om blij met je nieuwe lijf te zijn!!
Nou de laatste pondjes nog, kom op!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou dat complimetn klinkt toch beter. Het gaat mij niet om veel kilo's hoor maar om 1 a 2 die ik dan toevallig afgevallen ben. Ik ben neit aan het lijnen ofzo maar wel dit jaar nog bevallen enzo. Maar het gaat erom dat ikk mijn man niet aan zijn verstand kan brengen dat zo een opmerking ook als negatief opgevat kan worden. Dus m.a.w. ik heb nu geen figuur! haha
Model klinkt positief, als vorm, hou van vorm.

Maar als ik de context een beetje begrijp gaat het om iemand die gewicht verliest.

Het kan ook als iemand wat aankomt dat er model in komt.

Dus eigenlijk kan je met dat compliment niet mis slaan.

Behalve wat de eerste antwoorder al aangeeft dat je suggereert dat er eerst geen model of vorm in zat.

Ik zie het toch als een compliment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is JOUW KEUZE.

Ben je negatief ingesteld dan ga je dingen wat anderen zeggen op de weegschaal leggen en veroordelen. Het glas is halfleeg.

Maar ben je positief, dan zie je het als een compliment voor het werk wat je doet en gedaan hebt.

Het is JOUW KEUZE, wil je nu blij worden? kies dan voor de positieve insteek. Wil je depressief worden, kies dan voor de negatieve invalshoek.

Zelf zou ik blij willen worden, en zou ik de negatieve invulling negeren en de positieve aanhouden. De mens heeft het zelf in zich om gelukkig te zijn of om ongelukkig te zijn. Het is niets anders als een keuze.
Welke keuze wil jij maken?????

---

Dit geldt natuurlijk voor alles in je leven. Je kunt je natuurlijk ergeren in de file, maar je kunt ook genieten van de radio in de file. Welke keuze maak je????