Wat voor bijeenkomsten voor zieke mensen zijn er?

Ik stel deze vraag voor mijn zieke dochter. Ze is door haar ziekte erg aan huis gevonden, en ze heeft er een beetje genoeg van om elke dag maar dezelfde 2 gezichten te zien, en wil graag meer onder de mensen komen. Nu kan dit gewoon ook wel, maar dan alleen als een van ons (haar moeder of haar broer) mee gaat, en dat is toch niet helemaal wat ze wil.
Nu kijkt ze wel eens bij verenigingen van ziektes maar daar vindt ze niet wat ze wil. Dat is dan echt zo'n informatieve dag alleen maar over haar ziekte.
Ze heeft wel al wat gevonden, dat is revalidatie in groepsvorm voor jongeren (tot 25 jaar) maar helaas komt ze niet in aanmerking voor de 3 modules, je moet dan nl. met die module problemen hebben en dat heeft ze niet of is niet op haar van toepassing.

Zijn er nog andere dingen die er zijn? Liefste toch in een ziekenhuis omdat haar ziekte erg wispelturig is en soms ineens hulp nodig heeft. Als het niet in een ziekenhuis is, moet vaak toch een van ons mee.
Ze was zelf al een beetje van; dan vraag ik wel of ik in een groepstherapie mag, creatieve therapie ofzo. Maar dat is niet echt voor haar (ze heeft geen psychische klachten). Ze heeft al een keer met een maatschappelijk werker gepraat, die kwam toen met het idee van een de zonnebloem. Ze heeft dat geprobeerd, de jongerengroep zelfs, maar daar zat ze met 'onprettige' mensen (veel met verstandelijke handicap waarvan sommigen haar onprettig benaderden).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wil ze precies, praten, knutselen of iets anders?
Hoe oud is ze en in welk deel van Nederland?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze is 20, noord holland. Het maakt haar op zich niet direct zoveel uit wat er gedaan wordt, als het maar gezellig is.
Rieneke1
13 jaar geleden
ik denk dat je deze vraag moet stellen aan de ziekenhuizen die bereikbaar zijn voor je dochter.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb heel veel voor je afgezocht maar zie er niet iets tussen zo ineens, via ziekenhuizen en thuiszorg kom je misschien verder, sorry dat het niet gelukt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om welke ziekte gaat het, dit zou eventueel zoeken makkelijker maken omdat dit inzicht geeft in de beperkingen/ risico's. Ik begrijp wel uit je verhaal dat zij constant toezicht nodig heeft.

Het beste antwoord

Ik heb geen concreet antwoord op je vraag, maar misschien kan de website in de link je weer wat verder op weg helpen.

"(....) heeft tot doel bekendheid te geven aan nieuwe ontwikkelingen en de stand van zaken op het terrein van de zorg en het maatschappelijke leven van chronisch zieken."

Er valt veel te lezen op deze site, o.a. allerlei activiteiten per plaats gesorteerd. Rechtsbovenin zie je ook een tabje contact. Misschien een idee om deze vraag eens per email te stellen? Het lijkt mij dat ze in ieder geval heel goed snappen waar je het over hebt.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is een beetje moeilijk antwoord geven omdat ik niet weet wat haar mogelijkheden zijn.Ik zat te denken aan vrijwilligerswerk binnen het ziekenhuis.Misschien kan ze assisteren bij het gèven van creatieve therapie ?
Ziekenhuizen en verzorgingshuizen hebben vaak behoefte aan vrijwilligers.Zo kan ze op een veilige plek een zinvolle dagbesteding hebben en sociale contacten.
Ik hoop dat jullie iets geschikts kunnen vinden.