Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik propranolol ook gewoon kopen?

Ik heb van de dokter propranolol gekregen omdat ik binnenkort rijexamen heb, nu had ik vandaag dat even uitgeprobeerd om te kijken wat voor effect het heeft op mij, maar ik merk dat het heel goed werkt bij me. Ik heb zelf meerdere malen bij de dokter gevraagd om medicijnen om rustig te worden, ik ga naar een psycholoog toe en heb vanalles, maar ze willen mij niks geven, dus nu vroeg ik mij af of ik dit ook gewoon kon kopen, zonder recept, want dit werkt wel goed bij mij.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

uitsluitend op recept, het is een bloeddruk en hartslagverlagend middel dat kan dus verkeerd aflopen bij verkeerd gebruik. Je moet hiermee oppassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Propranolol wordt ook wel als primair middel bij stress voorgeschreven, tenzij er al sprake is van een laag hartritme. Het is een receptmiddel. Echte tranquillizers, zoals oxazepam en diazepam, zou ik niet doen. Die vertragen je reactievermogen en dat moet je in het verkeer niet willen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding