na verloop van tijd gaat het averechts werken, en slinken je slijmvliezen er niet meer van, maar zwellen ze juist extra op.
er zit dan niets anders op dan naar je huisarts te gaan voor weer een andere neusspray, die helaas pas na enkele dagen werkt.
gebruik het dus met mate, en zo kort mogelijk.

Toegevoegd na 8 minuten:
spray gebaseerd op zout water kan je wel onbeperkt gebruiken.
Rieneke1
13 jaar geleden
ik heb juist begrepen dat dit niet slecht is.
Een vriend van mij is 'verslaafd' aan neusspray. Hij gebruikt het letterlijk altijd.
Hij heeft het toch maar eens nagevraagd aan de KNO-arts of dit slecht is.
Volgens de arts was dit niet het geval. Je slijmvlies raakt gewend aan de spray als je dan stopt met gebruiken wordt je 'verkouden'.

Toegevoegd na 48 seconden:
hij gebruikt al jaren dezelfde spray, en het werkt nog altijd.

Zelf zou ik dit echter niet doen omdat het toch iets kunstmatigs is wat je inspuit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet de vraagsteller even uitleggen over welke neusspray hij het heeft.
Ik heb altijd begrepen dat de neusspray die je gebruikt om je slijmvliezen te laten slinken (bij verkoudheid bijvoorbeeld) niet langer dan een week gebruikt mogen worden. Als je te lang gebruikt, gaan de slijmvliezen er juist van opzwellen.