Hoe komt het dat als je je verslapen hebt en wakker wordt, dat je dan meteen wéét dat je je verslapen hebt?

Ik verslaap mij zelden, maar mocht het zo zijn, als ik wakker wordt (met m'n ogen nog dicht) wéet ik dat ik mij verslapen heb.. (en begin dan al te vloeken:))
Hoe kan dit? Zijn er meer mensen die dit hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Omdat je doordat je als het ware geconditioneerd bent door dit vast patroon, je meteen merkt dat er IETS anders is . Denk ik.
Ik heb het ook wel eens gehad. En de meeste mensen wel een enkele keer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is een stuk lichter in je kamer dan de ochtend ervoor, toen je wel op tijd wakker werd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of je voelt je heel goed uitgerust terwijl je de andere ochtenden nog moe was, toen je wakker werd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan het geluid: er is opeens meer verkeer op straat, in het huis zijn anderen misschien al op, je hoort de buren die je anders nooit hoort, etc.