Waar kun je vitamine en mineralen pillen aanschaffen die echt de aanvulling geeft die je nodig hebt?

In de groente en fruit van tegenwoordig zit niet veel meer inen als je de pillen in o.a. haalt zit er ook veel minder in .
Het schijnt dat de adh wat ze opgeven ook al te weinig is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat in het groente en fruit van tegenwoordig 'niet veel meer' zit? Als je goed gevarieerd eet, en je twee ons groente en twee keer fruit braaf opeet, krijg je alles binnen hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is makkelijk gezegd SuzyQ. Daar kan verschillend over gedacht worden. Lees deze link maar eens: http://www.dermalique.nl/contents/nl/d19.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Follow the money: natuurlijk roept je bron dat het allemaal vreselijk gesteld is met de voedingswaarde van ons eten. De eigenaar van de website is namelijk afhankelijk van onze angst hiervoor om zoveel mogelijk winst te maken met de verkoop van pillen. Het is de oudste kwakzalverstruc die er bestaat: eerst mensen bang maken, ze laten geloven dat het vreselijk gesteld is met hun gezondheid, dat het 'bittere noodzaak' is om een middel in te nemen, en dan: 'vrees niet langer, ik heb precies wat u nodig heeft!' En als bij toverslag halen mensen hun geld tevoorschijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk is wat je zegt waar. Dit artikel wordt door deze website gebruikt met als doel om wat te verkopen. Maar als je het artikel goed leest kun je zien dat dit niet is geschreven voor die website. Het artikel wordt feitelijk misbruikt voor commerciele doeleinden. Het gaat mij om de inhoud van het artikel zelf! Natuurlijk zijn er zat artikelen te vinden waarin beweerd wordt dat het prima gesteld is met de hoeveelheid vitamines en mineralen in ons eten.
Maar evenzovele artikelen beweren het tegendeel. Dat is wat ik bedoel met: er kan verschillend over gedacht worden. Ik vind het artikel opzichzelf geloofwaardig overkomen, en met al de vervuiling van tegenwoordig, die er vroeger in mindere mate was, lijkt het me best aannemelijk dat de voedingsbodem armer is geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let er wel op dat er allerlei stoffen zijn die als supplement lang niet dezelfde gezondheidseffecten hebben als wanneer ze in een voedingsmiddel zitten, en dat sommige stoffen in supplementen sterke nadelen kunnen hebben die ze in voedsel niet hebben.

Het beste antwoord

In ons dagelijkse voeding zitten al lang niet meer de vitaminen en mineralen van vele jaren terug. (met name het calcium gehalte) Het is goed om dit met de juiste supplementen aan te vullen. Er is ontzettend veel te krijgen, maar waar je op moet letten is de onderlinge verbindingen die bepalen de hoogwaardige kwaliteit van zo`n supplement. Maar let wel, daar betaal je wel een stuk meer voor dan de supplementen die in een reguliere drogisterij io.i.d. te verkrijgen zijn. Sorry maar ik kan nu niet op een naam komen van een leverancier, stuur mij een pm en ik zoek het later voor je uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je normaal gezond en gevarieerd eet en geen medische indicatie hebt voor voedingssupplementen heb je ze echt totaal niet nodig hoor. gewoon gevarieerd eten en drinken van de productren waarvan we allemaal weten dat ze gezond zijn dan is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.vitaminstore.nl
www.drogisterij.net

Toegevoegd na 36 minuten:
De bovenste link is ook een winkelketen waar je een persoonlijk advies kunt krijgen.

Toegevoegd na 2 uur:
Interessante link:

http://www.dermalique.nl/contents/nl/d19.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij elke drogist en apotheek kan je vitamine en minerale-pillen kopen.
Maar om op jouw aanvulling terug te komen, het hedendaagse fruit en groente bevat nog net zoveel vitamine en mineralen als dat van vroeger. Ik denk zelfs sommige soorten wel meer, omdat ze steeds verder veredeld worden.
jc54
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof je dat nu echt?? http://www.dermalique.nl/contents/nl/d19.html
Kruidvat, Etos en HEMA hebben een aardig assortiment supplementen. Of je aanvulling nodig hebt hangt af van je persoonlijke omstandigheden af maar meer nog van de inzichten die je hanteert. De orthomoleculaire leer bijvoorbeeld, hanteert veel hogere waarden dan de Gezondheidsraad.

Ik zou het aantal mensen dat met tekorten rondloopt, met name vitamine D, niet graag de kost geven. Zwangeren, kleine kinderen, zieken en ouderen moeten haast per definitie aanvullen. Wel vind ik dat je in de eerste plaats moet streven naar een gezonde voeding en dan pas moet kijken of aanvulling nodig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://fitforme.nl

Op bovenstaande site kun je een supplement krijgen afgestemd op jou behoefte. Met de gratis voedingstest bepaal je eerst je dagelijkse vitamine inname. Hieruit blijkt wat je eventueel tekort komt en dit kun je dan aanvullen met een supplement dat past bij jou eet- en leefpatroon.