tassen en andere voorwerpen die ook op de grond staan worden wel eens op een tafel/aanrecht gezet is

dit niet slecht voor de gezondheid ? ivm kruisbesmeting
Of kan een mens hier wel gewoon tegen (lijkt mij wel)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (7)

het heeft met meer bijgeloof te maken , denk ik .
Ook je schoenen waarmee je op de grond loopt mag je niet op tafel leggen (ongeluk)
maar ik denk niet dat je ziek word van een handtas op de aanrecht .
Er zitten meer vieze bacteriën op je handen zelf !

Toegevoegd na 47 seconden:
kijk een tas met bloedend vlees erin , is natuurlijk weer iets anders ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het bereiden van het eten word men geacht het aanrecht schoon te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom moet je dat ook niet doen! Je hebt inderdaad te maken met kruisbesmetting of besmetting met (schadelijke) stoffen zoals zand.

Sowieso is een aanrecht en tafel een broedplaats voor micro organisme, leg daarom ook liever geen voedsel zoals brood zonder bord of stuk keukenrol neer.

Ik zie mensen in kantines bijvoorbeeld ook brood rechtstreeks op een dienblad leggen, dat terwijl het vaak alleen met een (smerig) doekje een keer wordt gelapt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het gewoon schoon is enzo lijkt het me een broodje aap verhaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mens kan heel wat hebben, ook wel de viezigheid die onder een tas zit. Iets eten wat net tegen het bederf aan zit, daar gaan we ook niet dood aan, en de slager zit met zijn vingers ook aan het vlees, en direct daarna is hij weer met geld bezig.

Maar als je geen zin hebt in het ongemak van diarree, of andere problemen of probleempjes, doe het dan gewoon niet. Ik vind dat een tas niet op een tafel thuis hoort, en zeker niet op een aanrecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een normaal gezond mens heeft genoeg weerstand om hier allemaal tegen te kunnen. dus als je niet verzwakt of zo bent, geen probleem me dunkt.
aan de andere kant : netjes is dat natuurlijk nu ook weer niet. je kan je tas bv. ergens gezet hebben waar net een hond (of mens) geplast heeft. Als dat opgedroogd is zie je er niets meer van maar de stoffen zijn er nog wel. ik zou dus zeggen : zet je tas beter niet op het aanrecht.
voor het makkelijker leegmaken van mijn tas gebruik is soms wel eens de gootsteen om mijn tas in te zetten. Die kan ik makkelijk uitspoelen achteraf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kruisbesmetting is als je tomaten voor je salade snijdt op de plank waar je eerst je kipfilet op hebt gesneden, als er rauw vleesnat op komkommer druipt of als je een garde waarmee je een ei geklutst hebt op het aanrecht legt waar je later een boterham op smeert. Het gaat hierbij vooral om voedingsmiddelen die je secuur moet behandelen omdat ze vaak ziektekiemen bevatten.

Voorwerpen die normaal of veelal de grond raken horen niet op het aanrecht of de eettafel omdat ze vies kunnen zijn en vuil bevat nu eenmaal ziektekiemen. Voor een enkele bacterie hoef je normaal gesproken heus niet bang te zijn. Die toestand bereik je door schoon te werken met je keukengerei, je snijplanken en je aanrecht en vooral alles met een grote besmettingskans meteen na gebruik in de afwas(machine) te deponeren.