Raar plekje op arm: wat zou dit kunnen zijn?

ik heb al enkele maanden een schilferig jeukend plekje op de buitenkant van mijn pols.
het bizarre is dat de haargroei op dit plekje veel sterker is dan op de rest van mijn onderarm.
ik draag m'n horloge overigens aan m'n andere pols.

ik heb de disclaimer gelezen, dus antwoorden in de trant van: ga naar je huisarts, zijn overbodig.

Weet jij het antwoord?

/2500

Met die laatste zin gooi je de deur dicht. Digitaal is echt niet te zien wat het is. Er zelf over worstelen en het niet weten gaat je bezig houden. Anders stel je de vraag ook niet. Feit is dat het afwijkt van het normale. Wat zou je wel willen horen als de huisarts er niet aan te pas hoeft te komen in de antwoorden? Schilferigheid en extra haargroei is wel een patroon waarbij het lijkt of ter plekke de celdeling zowel in de haarpapil en de huid veel sneller gaat. Ik zeg dan toch. Ga naar een hulpverlener met kennis van zaken. Doen!!

Je kunt een schimmel infectie hebben. bv, of een allergie reactie op een stof die daat ter plaatse op (in) je huid is gekomen. Zodanig in je huid dat je dat er dus niet even uitwast. Zo heb ik weken lang blaasjes op mijn huid gehad wegens werken in de tuin..reactie op een stof uit een plant denk ik. ps.. ik heb gezien dat je disclaimer hebt gelezen...echter , mijn advies zou zijn een dermatoloog (met verwijzing) voor zoiets. (Huidarts dus)

Ik kan begrijpen dat je bezorgd bent over wat het kan zijn. Maar in jouw geval, schilferig jeukend plekje met veranderde haargroei t.o.v. de rest van je arm, zou ik toch even langs de huisarts gaan. En daar niet te lang mee wachten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100