Raar plekje op arm: wat zou dit kunnen zijn?

ik heb al enkele maanden een schilferig jeukend plekje op de buitenkant van mijn pols.
het bizarre is dat de haargroei op dit plekje veel sterker is dan op de rest van mijn onderarm.
ik draag m'n horloge overigens aan m'n andere pols.

ik heb de disclaimer gelezen, dus antwoorden in de trant van: ga naar je huisarts, zijn overbodig.

Rieneke1
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien overbodig, maar toch echt de enige manier om erachter te komen wat het is. Hier valt op afstand gewoon geen zinnig woord over te zeggen.
Rieneke1
13 jaar geleden
het zou toch maar zo kunnen, dat iemand anders ook eens zoiets heeft gehad?
tzt ga ik hier echt wel mee naar de huisarts, maar ik word altijd zo flauw van de mensen die over elkaar heenbuitelen met het advies naar de arts te gaan....
weer een puntje gescoord met een nonantwoord denk ik dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom zet ik het over het algemeen in een reactie, niet in een antwoord. Het valt nou eenmaal niet mooier te maken, er is echt op afstand geen zinnig woord over te zeggen. Het kan te maken hebben met een schimmel, met een virus, met huidkanker, en allerlei andere dingen. Wat betekent het voor jou als iemand roept "bij mij was het een schimmel"? Wat betekent het als vervolgens iemand anders roept "bij mij was het een basaalcelcarcinoom"? Niets toch?
Rieneke1
13 jaar geleden
als iemand het laatste roept, zal ik waarschijnlijk harder naar een arts rennen dan wanneer ik over een schimmel hoor ;)

Antwoorden (3)

Met die laatste zin gooi je de deur dicht. Digitaal is echt niet te zien wat het is. Er zelf over worstelen en het niet weten gaat je bezig houden. Anders stel je de vraag ook niet. Feit is dat het afwijkt van het normale. Wat zou je wel willen horen als de huisarts er niet aan te pas hoeft te komen in de antwoorden?
Schilferigheid en extra haargroei is wel een patroon waarbij het lijkt of ter plekke de celdeling zowel in de haarpapil en de huid veel sneller gaat. Ik zeg dan toch. Ga naar een hulpverlener met kennis van zaken. Doen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een schimmel infectie hebben. bv, of een allergie reactie op een stof die daat ter plaatse op (in) je huid is gekomen. Zodanig in je huid dat je dat er dus niet even uitwast. Zo heb ik weken lang blaasjes op mijn huid gehad wegens werken in de tuin..reactie op een stof uit een plant denk ik.

ps.. ik heb gezien dat je disclaimer hebt gelezen...echter , mijn advies zou zijn een dermatoloog (met verwijzing) voor zoiets. (Huidarts dus)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan begrijpen dat je bezorgd bent over wat het kan zijn. Maar in jouw geval, schilferig jeukend plekje met veranderde haargroei t.o.v. de rest van je arm, zou ik toch even langs de huisarts gaan. En daar niet te lang mee wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
mogelijk heb je de laatste zin van mijn vraag over het hoofd gezien?
sorry, maar dit is geen antwoord waar ik ook maar iets aan heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wel het enige zinnige antwoord.