Een jongen van die leeftijd kan al naar gelang hoevaak hij traint én hoevér hij daarmee gevorderd is,toch zichzelf wel ---om te beginnen--- 20 á 30 keer opdrukken:

met de handpalmen loodrecht t.o.v. de schouderstand,op de grond en dan moet 't écht niet al te veel moeite kosten.
Daarna het aantal "push ups" (ik denk dat daar je vraag over gaat) geleidelijk opvoeren.

Dan na een jaar of wat zo oefenen (3 of 4 X pert week),moet je toch zéker 150 á 200 keer kunnen halen.

Als je bedoelt: hoeveel kan ik opdrukken met halters ,begin dan met lichte gewichten: 5 kg. aan elke kant,dus 10 kg. in totaal en dan zo'n 10 X in 't begin opdrukken,vanaf je borsthoogte en dan naar boven,armen gestrekt.

ook hier geldt: langzaam het aanal oefeningen + het aantal kg. op de halter opvoeren,ok?

Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een jongen van 15 zou met horizontaal gestrekte armen een weegschaal vasthoudend zijn eigen gewicht moeten kunnen knijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt van een hele hoop dingen af hoe is je conditie hoe sterk zijn je armen.Als je niet getraind bent zou ik 10 keer al heel wat vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat hangt heel veel af van je omgeving waar je bij zou wille passen ik doe havo en druk 35 kilo en ben de sterkste van de klas op een naar die na mij komt kan 20 dus als ik jou was zou ik blij zijn met zon 30 kilo en dan ben je al bes sterk mensen in de gymnasium klas die ik ken kunnen net 10 kilo
trouwens mijn vader was bodybuilder daar heb ik het een beetje van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik druk me dagelijks op tussen de twee en driehonderd keer per dag.Dus zo'n jonge vent moet dat ook kunnen.