Ja

Toegevoegd na 10 minuten:
denk maar aan;
in de auto,
tram,
trein,
vliegtuig etc.

je ziet vaak mensen die reizen met het openbaar vervoer dat ze slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Heel veel mensen doen zittend een dutje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor veel kinderen slapen in de auto zittend op de achterbank of kinderzitje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ deden de mijne ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de achterbank kan heel goed. +
jazeker, in aanvulling op bovenstaande antwoorden: vroeger sliep men halfzittend, als men ging liggen
dacht men dood te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja.
Wanneer je hardstikke moe bent,dan val je gewoon in slaap,ook al sta,hang,zit,steun,leun, óf lig je.

Dat maakt dan állemaal niets uit,want je lichaam wil alléén maar uitrusten om zich weer te kunnen "opladen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een probleem als je staat, dan val je om
Ja dat Kan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je maar een beetje moe bent lukt dat zeker, veel mensen vallen ook op de bank in slaap als ze bv. televisie zijn aan het kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed antwoord +
Rieneke1
13 jaar geleden
ik zie geen twee plussen, maar een plus en een min?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zie er wel 2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt Marion & Werk! Snap die min weer niet maar ja.
Rieneke1
13 jaar geleden
ik zie er nu ook twee, sorry hoor, ik dacht ik laat het toch maar even weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij zult ook wel een min-naar hebben daydream rieneke fijn dat je goed oplet als je plust moet je hem ook aanvinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook van mij een plus
Het is ook mogelijk staand te slapen. In vroeger tijden was er voor arme mensen op doorreis of zonder eigen dak boven het hoofd, een soort nachtopvang. In deze ruimte stonden geen bedden maar er was een soort balk waarop je kon steunen terwijl je staand sliep. Ruimte om te liggen was er dan ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@khepput
Zo zielig, al die mensen die met minnetjes strooien zonder zich kenbaar te maken. Helden op sokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iedereen krijgt van mij ook een plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mike075
Waar slaat jouw reactie op? Waarom zeg je dat? Als iedereen van jou ook een plus krijgt, krijgt iedereen dan ook een min?
Ikke nie begrijp nie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze keer van mij ook een plus :-) mooi antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In metro's, sneltrams etc. zie je die zitbalken weer terugkomen. Onverwacht effect is dat niet alleen hangjongeren maar vooral ook ouderen die enorm weten te waarderen omdat ze met slechte heupen en dergelijke ongemakken comfortabeler blijken te zijn dan gewone stoelen. Ik denk dat je helemaal gelijk hebt dat je op een dergelijke manier uitstekend in slaap kunt vallen. +!
Lang geleden zat ik in militaire dienst; op een keer moest ik 's nachts wacht lopen maar toen een kapitein met zijn auto naar binnen wilde moest hij me wakker toeteren. Ik stond rechtop met een geweer over mijn schouder een meter voor mijn wachthok te slapen.
Vrijstaand rechtop slapen kan dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vastgebonden mensen slapen staand, in de auto zittent in de ruimte zweefend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zó moe bent kun je zelfs lopend slapen. Ik bedoel dan niet slaapwandelen, maar als je erg lang van slaapt wordt onthouden dan gaat je lichaam slapen, klaar. Bij de één komt dat moment eerder dan bij de ander. Ook conditie, geslacht en leeftijd spelen hier een rol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad, ik ken het verhaal van mijn tante die moest evacueren in de oorlog. Ze gingen lopen, en ze mochten om de beurt in het midden lopen, zodat ze konden slapen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan gemakkelijk:)
In de trein, tram, vliegtuig e.d.
Maar ook als je lang niet geslapen hebt kan je lichaam ''micro'' slaapjes doen.. Waar je zelf weinig van merkt maar waar je toch van uit rust.. :)
(Als ik het goed begrepen heb dan..)

Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of slaapwandelen, dat is ook een vorm van slapen. Degene slaapt zonder dat aan hem/haar te merken. (Kijk naar de bron om een slaapwandelaar te zien.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan natuurlijk, zoals je hier al vaak hebt gelezen. vooral in crisissituaties (bv. oorlogvluchtelingen) blijken mensen tot ongelofelijke dingen in staat te zijn.
Aan de andere kant: als je slaapt zijn je spieren helemaal ontspannen, dus bv. zittend slapen is niet altijd even ongevaarlijk ivm voorover vallen e.d. Salvador Dali klemde daarom een lepel tussen zijn tanden als hij een dutje deed op zijn stoel. als hij voorover helde, viel het lepeltje op de grond en werd hij wakker...