Wit is de kleur van de hygiene.
Denk aan artsen, verpleegkundigen, tandartsen, slagers, en zelfs mensen die zoveel mogelijk stofvrij harddisks, en processoren produceren.
Op wit zie je sneller afwijkende kleuren, dus vuil.

Bij witte zakdoekjes zie je wat makkelijker en sneller, of je een nieuw zakdoekje nodig hebt.
Misschien is wit niet echt nodig bij papieren zakdoekjes, maar het heeft wel de uitstraling van hygiene. Als we
morgen allemaal gele zakdoekjes willen, dan zullen die
er zeker komen. Zo is het met de witte koffiefilters ook gegaan. Die zijn nu allemaal lichtbruin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Papier word gebleekt vandaar de kleur wit, pas later word er kleur aangegeven zoals rood, blauw of erg wit.

Zakdoekjes zijn idd ook wit voor de hygiëne ze worden dan witter gemaakt.

Denk maar aan de kleur van toiletpapier je hebt de grijs witte (niet geverfd) en de parel witte (wel geverfd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb rose en geel toiletpapier hoor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)