Waarom hebben volwassenen meer tongbeslag dan jongeren en kinderen?

Bij één van de vragen over tongschrapen werd verteld dat volwassenen meer last hebben van tongbeslag dan jongeren en kinderen.

Hoe komt dat?

Cryofiel
13 jaar geleden

Het beste antwoord

" Verandering van eetgewoonten, verminderde mondhygiëne, afname van de hoeveelheid en verandering van de samenstelling van het speeksel en een afname van de veelvormigheid van de papillen van de tong kunnen hieraan bijdragen. "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Doorgaans zijn kinderen en jongeren gezonder dan volwassenen. Hun bacteriehuishouding in de mond is nog optimaal. Bovendien gebruiken ze minder schadelijke stoffen dan volwassenen. Denk aan koffie, alcohol, slechte voeding, medicijnen enz.

Wanneer je ouder wordt, verandert je speeksel ook. De bacteriën die normaal de schadelijke stoffen opruimen kunnen verminderen waardoor tongbeslag sneller kans maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo rond de 15 a 17e jaar begint de aftakeling van de mens en neemt ook vaak de gezondheid al af, gebit wordt slechter, organen werken minder goed, herstel gaat moeizamer enz.
Voor die leeftijd zijn we fris en fruitig en een schoon, fris tongetje.
Onze interne strijd tegen de bacteriën gaan we beetje bij beetje verliezen, zo zijn er meer grenzen in ons leven, zo rond de 45 gaan de eerste kinderen de deur uit en nemen vaak de kwaaltjes al toe.( meer tongbeslag)
Tussen de 60 en de 65 gaan helaas veel mensen dood, vaak net voor of net na het pensioen.
Zijn we deze halte voorbij, dan zouden we oud kunnen worden, maar het tongetje wordt steeds vieser en vieser en we gaan steeds vaker uit ons bekkie ruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het deze keer niet met je eens Ed. Je moet je tong net zo goed verzorgen dan je voeten. dat is evenals de tong een sluitpost bij de natuurlijke verzorging van het lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp je niet helemaal, het gaat om de vraag : waarom volwassenen meer tongbeslag hebben dan kinderen?
Je hoeft helemaal geen tongbeslag te hebben als je met het poetsen van je tanden ook je tong poetst.