Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik dit gevoel weg?

Ik haalde net een stekker uit een stopcontact en kreeg een stroomschok van het stopcontact in mijn linker ringvinger. Nu heb ik een beetje een pijnlijk gevoel. Lichte spierpijn. Is dit ernstig? Hoe kom ik hier van af?

Toegevoegd na 2 minuten:
Nu krijg ik ook een beetje een drukkend gevoel in mijn linkerpols... Maar ik weet niet zeker of het van de schok komt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
947

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb ooit een schok gehad (toevallig ook mijn ringvinger) en heeft een paar dagen geduurd voordat het gevoel weg was.

Je kunt er niets aan doen, tijd zal het helen. Het is niet ernstig, je zenuwen hebben gewoon een optater gehad en zenuwherstel duurt nou eenmaal wat langer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

door een beetje te masseren, het is niet ernstig hooguit vervelend.. straks is t weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je werkelijk een stroomschok gehad hebt is je ringvinger korte tijd verkrampt geweest. In dat geval is het "spierpijn" en dat zou vanzelf weg moeten gaan.

Ik zou echter wel nagaan waarom je deze schok gehad hebt. Deze keer kun je het nog navertellen. Volgende keer loopt het misschien minder goed af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat van zelf over na een tijdje. Maar ik zou eens gaan zoeken naar de oorzaak hoe het kan dat je stroom krijgt
want er is wel iets mis met de stekker of het stopcontact.
Het kan ook aan het apparaat liggen wat er aanzit. Je kan namelijk ook stroom krijgen als je een geaarde stekker in een gewoon stopcontact (2 polig) stopt en als er in het apparaat een storing zit tussen aarde en de fase dan kan je stroom krijgen van de aardstrip op de stekker en de muur. Toch maar even nakijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding