Hoe behandel je een bult op je hoofd als je bent gevallen?

Ik val iedere keer van mijn eigen af van de pijn als ik me arm iets te ver naar achteren beweeg, daarstraks ben ik schijnbaar tegen de muur gevallen ,en heb een grote bult..mag er nou wel of geen ijs op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.8K

Het beste antwoord

Ik neem aan dat het bij de dokter bekent is, dat je zo'n pijn hebt in je arm. Zo niet dan moet je dat zeker melden. Je bult op je hoofd kan je koelen. Ik zou er geen ijs op doen, omdat dat wel erg koud is en je nog meer hoofdpijn krijgt. Koelen met een natte koude doek kan helpen. Verder is het belangrijk om jezelf in de gaten te houden. Als je erge hoofdpijn hebt/krijgt even de huisartsen post informeren. (ivm hersenschudding) Maar ik hoop niet voor je dat, dat nodig moet zijn. Beterschap!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb 2 afgescheurde pezen in mijn schouder, ik zit te wachten voor een oproep om te laten opereren, maar als maar iets mijn arm naar achteren beweeg doet t zooooooooooooooooooooo pijn dan ga ik van mijn eigen af.. maar straks viel ik tegen de muur en heb nu een ei voor me kop.. ja dokter weet ervan, hopen dat ik gauw word opgeroepen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ vergat ik nog..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pfff dat is pijnlijk, hopenlijk wordt je snel opgeroepen. Misschien kan je huisarts nog iets voor je doen om het sneller te laten gaan. Het is toch wel heel erg dat je moet wachten terwijl je van je stokje afgaat van de pijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wacht pas vanaf januari...;-(((
ik geef mezelf spuiten tegen de pijn ..maar die helpen niet meer zo geweldig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (6)

dat mag pak iets wat bevroren is en wikkel het in een handdoek zodat je niet gelijk extreem koud erop doet veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe er altijd wel ijs op om het zwellen tegen te gaan & zenuwen iets te verdoven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Arnicagel (VSM) op de bult doen zorgt er ook voor dat de zwelling afneemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+dat heb ik er opgedaan..ik hoop dat t helpt..
ouderwets maar goed werkend is boter op de bult te smeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, dat deed mijn moeder ook bij ons als we een bult op het hoofd hadden.
Koelen is om zwelling te voorkomen. Als het al gezwollen is, haalt koelen niets meer uit, misschien nog wel pijnverminderend.
jc54
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb al een flink ei ..
Indirect met ijs koelen en veel rust nemen en hopen,dat de inhoud niet te erg door elkaar gerammeld is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ..er zal hooguit een water verplaatsing zijn.. meer zit er niet in..