Help hoe kan je vaker opdrukken?

Het lukt me maar 4 keer ofzo, hoe kan je het vaker doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Door veel te oefenen!!

Toegevoegd na 36 seconden:
Elke dag. Je zult zien: over een maand haal je met gemak 10x.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet elke dag, om de dag want anders heeft het opdrukken niet zoveel nut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo, waarom zou 't dan geen nut hebben?
Wel als je 't sneller wilt kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je spieren moeten wennen en herstellen. Elke dag opdrukken is niet goed voor dit herstel en daardoor zal het ook niet sneller of makkelijker gaan. Ruw geschetst:
Dag 1: Spieren 100% - oefen = spieren 50%
Dag 2: Spieren 60% - oefen = spieren 10% Je spieren zijn slap hierdoor en ze worden er dus niet sterker van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na een nacht slapen zijn je spieren toch wel uitgerust, van slechts 4x opdrukken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk niet, anders had ze wel 100x kunnen opdrukken of iets... Ook al is het maar 4 x voor jou, voor haar spieren is het heel veel en die moeten wennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoor ook altijd dat je niet elke dag dezelfde spiergroepen moet trainen, omdat ze dan te weinig tijd hebben om zich echt goed te herstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Militairen en commando's trainen toch ook elke (werk)dag? Doet die beroepsgroep 't dan helemaal fout?

Andere antwoorden (5)

Doe het niet met je gehele gewicht.

Ga met je benen op bed liggen en druk alleen de bovenlichaam op.

Als dit te makkelijk wordt, ga je steeds minder op bed liggen. Eerst je hele benen, daarna 3/4 benen, daarna 1/2 benen etc.

Tot op het moment dat het zo veel te makkelijk wordt dan kun je echt op gaan drukken met je volledige gewicht.

Doordat je een hoop gewicht bespaard is het makkelijk om vaker op te drukken.

Hoe vaker je oefent (om de dag) hoe beter het zal gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Voor de duidelijke uitleg ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie. Plusje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed idee. Mocht ook dat te zwaar zijn, kan je het ook staand proberen, met je handen tegen de muur, en met je voeten een flinke stap van de muur af.
Dat is nog een stuk lichter, maar je traint wel dezelfde spieren, en na een tijdje zou je dat op het bed ook moeten kunnen.
Door elke dag heel veel te oefenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals al is gezegd: veel oefenen, het helpt echt, je traint jezelf namelijk.

Om te letten op je houden kun je het volgende proberen
- Ga voor de spiegel opdrukken
- Leg een paar handdoeken neer (op elkaar)
- Op een bepaalde hoogte moet je stoppen!
- Druk op maar blijf kijken in de spiegel. Als je de handdoeken voelt, druk je, jezelf weer omhoog.

Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt beginnen met staand tegen de muur je lichaam van de muur te drukken, met je handen op schouder hoogte. Daarna ga je liggen in "voor lig steun" met je handen op schouder hoogte en je rug recht je benen recht en je tenen op de grond, in die positie laat je je half zakken en weer omhoog dit herhaal je tot dat je voelt dat je verder kunt zakken. Heb geduld en train vaak. Kijk uit dat je, je niet overtraind, probeer verzuring van je armen en in je schouder te voorkomen. Om nog beter te worden zet je je handen verder naar voren, dat maakt de oefening moeilijker of je doet je benen over elkaar heen zodat je steunt op een voet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elke dag een beet je meer doen, en als je moe bent gewoon doorzetten (ik weet het het is moeilijk ik kan zelf met moeite maar 10 keer)