Wanneer moet je denken aan een haarstuk / pruik bij haaruitval? En kan dat ooit 'lijken'?

Ik heb erg lang haar, maar door medicatie valt het uit. Echt dat je af en toe een pluk in je handen hebt. En elke dag nieuwe kussensloop en stofzuigen door de haren.
Ik had enorm veel haar waardoor het volumeus leek altijd, en nu heb ik een zielig dun hoopje. Ik doe het ook niet meer in staarten want dan zie je kale plekken. Als ik het los laat (hoe triest het er ook bij hangt) zie je nog geen kale plekken.

Ik twijfel erg, moet ik misschien aan een haarstuk/pruik gaan denken? Of kan ik beter wachten tot je echt kalen plekken ziet als het los is. Ik weet niet waar de grens ligt, en echt 100% kaal zal ik door de medicatie niet worden (denk ik). Wel voel ik me er al wat onprettiger door, omdat ik altijd het heerlijk vond om gewoon veel haar te hebben dat om mijn gezicht zat.
Wordt een pruik grotendeels vergoed?

En, ik heb vroeger wel eens pruiken gehad van goede kwaliteit (toch wel 100 / 200 euro), maar niet van die dure medische pruiken. Deze pruiken kon ik wel op doen maar het was wel érg duidelijk dat het een pruik was altijd.
Ik ben bang, dat zo'n medische pruik ook zo'n effect heeft. Heeft iemand daar ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Rieneke1
13 jaar geleden
klotezooi joh, heel veel sterkte!
Kimath
13 jaar geleden
ik heb je een berichtje gestuurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankjewel allebei!

Het beste antwoord

er was op een gegeven moment sprake van dat ik chemo zou gaan krijgen, dus ik heb me wat in de pruiken verdiept, preventief zogezegd.
veel mensen die door de chemo haar verliezen, ervaren het als een opluchting als ze op een gegeven moment de tondeuse er op hebben gezet, en overgaan op een mutsje, sjaal of pruik.
je loopt er nu voor je gevoel al armoedig bij, dus ik zou radicale stappen nemen, hoe eng ook.
de pruiken zijn tussen de 500 en 750 euro, maar ze zien er fantastisch uit, en als het goed is, is de service uitmuntend.
de pruik kan thuisgebracht als je niet kaal over straat wil.
helaas vergoed het ziekenfonds maar rond de 250 euro.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is heel spijtig als je haar steeds verder uitvalt je gaat je steeds zieker voelen en zieliger. Het is misschien hard maar probeer er overheen te komen en scheer het eraf. Het is wel even wennen als je in de spiegel kijkt maar het is ook een bevrijding eindelijk van die angst af je haar kammen wat gaat er nu weer uit. na twee dagen begin je er aan te wennen en dat nare moment van kammen ben je kwijt. Doe er eventueel voor je omgeving een doekje op het is het zelfde als een pruik, alleen zit dat minder warm en iedereen ziet het toch dat je een pruik op hebt, tenzij je een peper dure hebt. Het wordt toch winter dus een mutsje buiten kan prima en hoe dan ook met of zonder pruik jij blijft toch wie jij bent. Je naasten weten het en zien het niet zij wennen er echt sneller aan dan jij denkt. Ik hoop dat je de kracht hebt om de stap te maken zodat je snel van de kwelling haar kammen, hoofdkussen schoonmaken schouders afvegen bank ontharen af bent. Succes en sterkte in de komende periode. kijk uit na het voorjaar en wees creatief.