Wat kan je wel en wat kan je niet uit je Patiëntendossier laten verwijderen/onzichtbaar laten maken?

En hoe kan je dat laten doen?
Kan je gewoon tegen de huisarts zeggen: dit en dit wil ik eruit, vanwege deze en deze reden, of gaat het anders in zijn werk? (vooral met het vooruitzicht van het EPD).

Wat kan je wel laten verwijderen; alles, of alleen dingen die niet meer van toepassing zijn? (dus bijv. een eetstoornis die is behandeld wel, maar een chronische vermoeidheid niet, enzovoorts.)

Kan heel moeilijk hier info over vinden, en mijn man wil graag weten hoe of wat.

EDIT: het gaat dus niet specifiek om het EPD, het is meer dat het nieuws daarover hem aan het denken heeft gezet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Via de huisarts kan je een folder opvragen met uitleg.
Die van mijn buren kwam bij mij in de bus. Ik heb een andere huisarts en heb deze folder niet gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor zover ik weet ligt het EPD inmiddels weer onder vuur, omdat gemiddel 1 op de 5 werknemers in Nederland precies kan zien wat er wel in staat. Maar te gelijkertijd kunnen ze ook zien wat er uit verwijderd is...

Volgens mij heeft het geen zin om je hier druk over te maken, want met een beetje zoeken halen ze je hele medische geschiedenis over hoop...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier kun je er alles over vinden...
http://www.minvws.nl/dossiers/elektronisch-patienten-dossier/

zoekt en gij zult vinden...