Wat is het verschil tussen vriendschap en verkering?

Ik heb een goede vriendin namelijk gevraagd, en nadat ze 'ja' zei vroeg ik me eigenlijk het bovenstaande af.

Ik zit in Gymnasium 2, even voor de weet. ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je vriendschap gevraagd of verkering?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verkering, maar dat lijkt me eigenlijk wel duidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gefeliciteerd ;) Goede antwoorden staan er al.

Het beste antwoord

Dat is een goede vraag;
Ik denk dat verkering maar vooral vriendschap voor iedereen iets anders is!
Voor sommigen betekend vriendschap samen met een groep iets leuks doen waarbij je elkaar maar oppervlakkig hoeft te kennen, maar voor anderen is vriendschap iets heel hechts waarbij je alles van elkaar weet.
Vriendschap zou je in ieder geval kunnen omschrijven als een relatie of een verhouding tussen twee mensen waarbij geen 'echte' liefde in het spel is. (Je kan wel van elkaar houden, maar je bent niet verliefd op elkaar).

Verkering is iets waarbij twee personen meestal mondeling afgesproken hebben dat ze 'verkering' hebben. Dit houdt in dat ze (tijdelijk) als partners door het leven gaan. Meestal is in deze relatie/verhouding wel liefde in het spel.

Maar zoals ik al zei, voor iedereen is dit anders en jullie moeten gewoon samen bedenken/verzinnen wat het voor jullie betekend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vriendschappen kun je met iedereen sluiten,ook met je buurmeisje of jongetje van 8. In vriendschappen kun je veel delen met elkaar, met je verkering deel je ook veel, maar dat ligt allemaal iets hoger zeg maar, iets dat je deelt alleen met haar of hem. Het is een gevoel
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste antwoord, en het is me al meteen duidelijk! Bedankt, Anneliez.
Vriendschap kun je met meerdere personen hebben zonder elkaar trouw te hoeven zijn.
Als je verkering hebt wil dat niet zeggen dat je geen vrienden met haar meer bent maar wel dat je alleen met haar een liefdesrelatie hebt.(binnen een relatie kunnen er afspraken zijn over welke vrijheid je hebt wat betreft relaties en of sex met andere polyamory)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi .Ik denk dat het verschil tussen vriendschap en verkering dit is: bij vriendschap komen er géén gevoelens van verliefdheid,je bent dat niet op die ander weet je.Bij verkerin -zo ervaar ik 't zelf- wil je zoveel mogelijk bij die ander zijn en wil je héél veel ook privé zeg maar met d'r zijn en daar komt natuurlijk nog bij,dat je dan samen ook zeg maar fysiek kontakt wil,als je begrijpt wat ik bedoel.

Bij vriendschap heb je óók wel gevoel voor die ander,maar dan blijft 't bij samen leuke dingen doen,zoals bijv. samen gamen of uitgaan en gewoon lol hebben of maken.Het is dan bijv. voor de ander opkomen als die gepest wordt ofzo.

Bij verkering heb je dat natuurlijk óók (lol maken samen,uitgaan,opkomen voor elkaar enz.),maar daar komt dus een extra dimensie,zeg maar bij zoals ik boven heb uitgelegd,snappie?k,doei :-)