Denken vanuit de realiteit. Hier vanuit reageren en handelen.
Het wil niet zeggen dat je emotieloos bent, maar je probeert de realiteit te scheiden van je emoties en invloeden die zaken in een verkeerd daglicht kunnen stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat ben je, wanneer je niet snel in de emotie schiet, zowel naar de vrolijke als naar de verdrietige-, stress- of boze kant.
"Stabiel" is misschien een woord wat er qua betekenis erg dichtbij komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ja stabiel..
Nuchter is niet zweverig, maar vooral veel op de feiten. To the point.
Ook wel:
Koele zakelijkheid
heldere onbevangenheid
helder onderscheiden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent nuchter qua karakter als je rustig en kalm blijft en niet snel tot emotionaliteit geneigd bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je pragmatisch (praktisch ) bent ingesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je wilde haren kwijt bent :-)