Waar blijft het verdovingsspul dat je krijgt bij de tandarts of dokter en dat soort dingen?

Vraag me af wat het lichaam er mee doet als het uitgewerkt is, blijft het in je lichaam of kan het worden afgebroken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Goeie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja goeie vraag.

Het beste antwoord

Een bekend verdovingsmiddel bij de tandarts is lidocaine. De halveringstijd in je lichaam (dus de tijd waarin de helft van het middel afgebroken wordt) is 109 minuten. Dat doet je lever voor je net als bij vele andere drugs. Je nieren scheiden het vervolgens uit via de urine.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je zegt: waar blijft het als het uitgewerkt is. Zo zit het dus niet helemaal zoals de vorige beantwoorder ook al zegt. Als het afgebroken wordt is het niet meer werkzaam. Zolang dat niet gebeurt is het nog niet afgebroken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat spul wordt afgebroken en/of direct verwijderd via de urine. In eerste instantie blokkeert het de prikkeloverdracht van de pijnzenuwen waar het ingespoten wordt. Dat is een zogenaamde competitieve receptorbinding. Je lichaam gaat door middel van competitie het anestaticum losmaken van de receptoren (synapsen). Daarna komt het in je bloedbaan (uitgewerk) en wordt het afgevoerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat spul komt in je bloedsomloop terecht en wordt via deze weg uiteindelijk afgebroken door de lever, gefilterd door de nieren en verlaat dan via je plas je lichaam.