is koud na douchen goed voor je?

verbetert het je doorbloeding meer dan alleen warm douchen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het heerlijk, eerst goed heet en dan ijskoud, maar nooit op m'n hoofd, dat is eng.

Het beste antwoord

afwisselende douche is beter hoor en eindigen met wat kouder water.
dit is dan goed voor de bloedsomloop en het laat je poriën weer sluiten, dus een mooiere huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Na het douchen koud na douchen pept op. Je bloedvaten vernauwen zich, waardoor de huid stevig wordt. Bovendien stimuleer je hiermee je warmtehuishouding, waardoor je het na het douchen weldadig warm krijgt. Niet alleen goed voor de bloedsomloop, maar ook voor de huid zijn wisseldouches met koud en warm water. Bovendien verdwijnt je vermoeidheid erdoor. Neem de douchekop in je hand en verplaats deze vanaf je voeten langzaam naar je handen en dan richting je hart. Herhaal dit diverse malen en eindig met een koude straal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hartklachten of bloeddrukproblemen hebt, of zwanger bent, wordt het afgeraden. het is dus niet altijd gezond.
bamibal
13 jaar geleden
Als je 'niet lekker' bent, raad ik het af. Ik ben er vervolgens erg ziek van geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snelle temperatuurwisselingen zijn ongezond en kunnen soms zelfs gevaarlijk zijn.

Desondanks zijn groepen die hardnekkig volhouden dat koud na douchen na een hete douche gezond is. Dit is een fabeltje uit de schoonheidswereld waar zoals bekend al zoveel onzin wordt verkocht.

Sauna's zijn ook slecht. Heet en vochtig is de ultieme manier om ziek te worden. (waarom denk je dat ze in de tropen altijd van die enge ziektes hebben en hier niet?)

Gewoon douchen met een afstelling die aangenaam warm aanvoelt en verder geen geklier. Dat de porien zich sluiten is onzin en derhalve helemaal niet waar. Dat gebeurd heel even op het moment dat je het koude water in stapt als schrikreactie. Schrikreacties zijn en afweer en verdedigingssysteem wat het lichaam liever niet doet. Het opwekken kan dus nooit goed zijn.