Is het erg als mijn ene oog iets groter is dan het andere ?

We zaten te eten aan tafel en het viel mijn ouders op dat er een grote verschil zit tussen mijn 2 ogen ! Is dit erg ?

Toegevoegd na 6 minuten:
Het is sinds kort ! Dus heb het niet mijn hele leve =)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
30.7K
Rieneke1
13 jaar geleden
bedoel je ogen of pupillen?

Het beste antwoord

Nee, niemand is 100% symmetrisch.
Bij mij is mijn ene been iets langer dan de ander, bij weer iemand anders is de ene voet langer dan de ander en bij jou is het het oog.

Zo lang jij verder geen oogklachten hebt is er niets aan de hand.

Toegevoegd na 10 minuten:
In aanvulling op je toevoeging: Kan het zijn dat je ene oog iets slechter is geworden dan je andere, dan kan het zijn dat je (onbewust) iets gaan knijpen met je ene oog, waardoor het andere er groter uitziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (6)

Nee dat is niet erg. Er is geen mens op aarde met twee gelijke gezichtshelften. Niemand is symmetrisch.

Bij sommige mensen valt het wat meer op, zo dus ook bij jou, maar dat hoort gewoon bij jou. Het kan absoluut niet kwaad. Ik heb b.v. twee verschillende oren ;)

Grappig trouwens dat je ouders het nu pas zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee waarom zou dit erg zijn, elk mens heeft een gezicht met 2 verschillende kanten en dat is dus met je ogen net zo.
Bij de één valt het meer op dan bij de ander.
Een vriend van mij heeft een blauw en een bruin oog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel een beetje laat dat je ouders het nu pas opmerken, dus dat is wel opvallend. Kan het zijn dat je het ene oog wat zwaarder hebt opgemaakt, waardoor een oog groter lijkt dan het andere?

Het is overigens niet erg, ogen zijn nu eenmaal niet symmetrisch van elkaar, al lijkt het soms van wel. Mijn linkeroog is ook groter dan mijn rechter, maar het is niet zo dat mijn linkeroog meer ziet of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee natuurlijk niet

Toegevoegd na 1 minuut:
als je het zo erg vindt ga dan naar een dokter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je ogen van grootte verschillen, dan is er weinig aan de hand.
mocht je bedoelen dat je ene pupil groter is dan de andere, dan zou ik morgen toch even naar de huisarts gaan.
Rieneke1
13 jaar geleden
Omdat het niet opvalt is het niet erg. Valt het direct op dan is er nog niets aan de hand. Alles went namelijk.