Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil mijn BMI meten maar ik weet niet hoe ik het moet doen?kan iemand dit voor mij doen?

ik ben 1 meter 50 weeg 39 en ben 11

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
721
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meisjes van 11 behoren zich niet druk te maken om hun BMI, dat moeten hun ouders doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens het Voedingscentrum is je BMI 17, wat prima is voor jouw leeftijd!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

http://www.specialk.nl/bereken-je-bmi.aspx?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=BMI%20berekenen&utm_campaign=Berekenen_BMI&gclid=CI7xyYbKr6QCFUQF3godUF8S0w

Je bent aan de lichte kant, maar dat geeft helemaal niks, want je bent pas 11. Pas als je volwassen bent is bmi van belang, zolang je in de groei bent niet. Loslaten die handel!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel je gewicht in kilo's door je lichaamslengte in het kwadraad. In jouw geval: 39/1.50^2 (heb even geen rekenmachine bij de hand)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jou BMI is 17.3

Ik heb ingevoerd dat je een meisje van onder de 18 bent, je gewicht en je lengte.

Je hebt een gezond gewicht voor je lengte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De body-mass index oftewel queteletindex wordt berekent door je gewicht te delen door je lengte in het kwadraat. Bij jou kom je dan op 17,3.

Voor een meisje van 11 is een BMI van 15,25-20,74 normaal. Je zit dus lekker in 't midden, heel gezond.

Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Queteletindex kun je meer zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt dit heel goed zelf nagaan op de bijgaande link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding