Hoe kan je een nies voorkomen zonder dat het slecht voor je is?

Als je je neus dichtknijpt schijnt dit heel slecht voor je te zijn. Is er een andere manier waardoor je het niezen kan voorkomen?

Ik heb alles uitgeprobeerd en het beste antwoord werkte bij mij het best.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Ik voel altijd aan welke kant de kriebel zit. Als je dan met je wijsvinger op je neus (aan de zijkant net waar kraakbeen bot wordt) en even niet ademt gaat het bij mij weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

soms helpt het om je neus te snuiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je blijft ademhalen (net wat meer dan normaal is al genoeg) dan zet de niesreflex niet door...
Het dichthouden van je neus kan scheuring van een van de trommelvliezen betekenen en dat wil je toch niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet je in een lamp gaan kijken ... werkt echt. Probeer maar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plaats een gestrekte wijsvinger onder je neusgaten. Werkt wonderlijk goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eventjes hoesten als je echt bijna moet niesen werkt bij mij altijd goed..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak een "hitlersnor" van je wijsvinger en leg die op de overgang tussen bovenlip en neus. Dan omhoog duwen, tegen je neus. Zo mogelijk heen en weer wrijven.

Je kunt ook je neus dichtknijpen, maar ALLEEN zolang de nies nog niet komt. Zodra je voelt dat de nies toch komt, mag je je neus niet meer dichtknijpen, als je trommelvliezen je lief zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als eerste doe ik mijn ogen dicht, wend mijn hoofd af en kijk naar beneden.......het is niet waterdicht, maar ik denk dat in de helft van de gevallen een nies uitblijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet. Je lichaam weet meestal wat het best voor je is. Zo bepaalt je lichaam ook dat er iets irritants (via je neus) je lichaam uit moet. Het tegenhouden hiervan is daarom naar mijn mening altijd slechter dan het gewoon toegeven aan de nies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist!! als ik mocht stemmen kreeg je een +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt! Zo´n leuke reactie is me minstens evenveel waard als één punt hoor! :-)
Ha, die Nonam;

Als ik een nies aan voel komen wil het nog wel eens helpen om mijn tong langs mijn gehemelte te bewegen. Dat neemt op een of andere manier vaak de kriebel weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je neus dicht knijpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien een zakdoek erbij nemen? Het lucht wel op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je voelt dat je moet niezen, druk je tong tegen je gehemelte, werkt goed!