Wat is het meest gebruikelijke in bed ? Rug of buik slapen ?

Is het normaal dat je op je rug slaap ?

Als blijkt dat op je rug slapen gebruikelijk is gaat de volgende vraag natuurlijk gesteld worden he ;)

Toegevoegd na 16 minuten:
Op de zij slapen bestaat ook zelfs :P

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je vergeet de zij en dan ook nog de linker en rechter en dan heb je nog de zgn woelwaters die constant draaien en dus overal op slapen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maar denken dat iedereen op z'n rug sliep...hoe is het mogelijk he ? :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben notoir zijslaper. Val ik per ongeluk op mijn rug in slaap, dan ben ik redelijk "stuk" als ik wakker wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@C4th inderdaad, pijn in je rug alsof je de hele nacht aan het sjouwen bent geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wandel mijn hele bed door snachts

Het beste antwoord

ik slaap zelf op mijn buik
mischien heeft het er mee te maken hoe je als baby in je wieg gelegt bent weet niet of het zo is maar het is wel een mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

ik denk dat dat 50/50 is
er zijn mensen die vinden op de buik slapen fijner {ik}
maar mijn vrouw kan niet slapen op haar buik die slaapt op de rug

en dan heb je er ook nog bij die op de zij slapen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mest voorkomende slaaphoudingen:

1. Foetus houding
2. Recht op je zij
3. Op de rug

Toegevoegd na 19 seconden:
mest moet meest zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik slaap in op mijn rechterzij in foetushouding. Ik denk dat het überhaupt persoonlijk is. Ik vind het vreselijk om op mijn buik te liggen, maar als je eenmaal slaapt weet je niet hoe je tijdelijk ligt, want je draait je wel 30 keer om in je slaap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen hebben een voorkeur voor op de linkerzijde liggen omdat aan die kant de kleinste long zit.
Zelf heb ik een voorkeur voor op de zijde slapen en moet dus regelmatig naar de andere kant omdraaien. Op de rug lig ik wel eens voor het inslapen, maar op de buik geeft vaak problemen omdat dan een neushelft wordt dichtgedrukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja als ik slaap let ik niet echt op maar ik slaap op mijn buik en mijn man op de zij en/of rug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik slaap op mijn rechterzijde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik naar bed ga dan ga ik eerst op mijn rug liggen,en meestal ben ik binnen 2 minuten vertrokken.
Maar ik wordt altijd wakker ,op mijn zij.
En de favoriete houding is voor mij gewoon de rechterzij.
Misschien dat ik daar in de loop der jaren aan gewend ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op hun zij slapen.

Nederland heeft hele lange mannen en vrouwen, die kunnen niet op hun rug op buik slapen. Daarvoor is het bed te klein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is maar net hoe je het snelst in slaap kan komen. Op mijn rug kan ik lang wakker blijven. Op mijn zij val ik vaak wel redelijk vlot in slaap. Ook als ik naar stevige popmuziek luister. Het luisteren naar muziek kan een indicatie zijn hoe snel ik in slaap val. Bijvoorbeeld ik herinner mij het 3e nummer nog maar het 4e nummer niet meer. Op mijn rug kan ik wel moeilijk in slaap komen. Vreemd is dan wel, dan ik vaak in de stoel gemakkelijker in slaap val dan liggend op de rug in bed, zelfs al zit ik in mijn stoel met het hoofd achterover.