Wat zijn de voor- en nadelen van een gemengde relatie?

Daarbij bedoel ik 2 mensen van een andere afkomst/cultuur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (5)

Voordelen:
- Je krijgt er vaak mooie en sterke kinderen van (gemengde genen zorgen voor sterker geslacht)
- Je leven wordt verrijkt doordat je te maken krijgt met een andere cultuur

Nadelen:
- Communicatieproblemen
- Culturele verschillen kunnen voor problemen zorgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen verschil met een niet-gemende relatie, in het algemeen gezegd. Specifiek gezegd kan je voorbeelden van voor- en nadelen opnoemen, maar dat geldt ook voor een 'niet-gemengde' relatie.

Tenslotte zijn we trouwens allemaal op aarde familie van elkaar. Je hoeft maar een stuk of 20 generaties terug en dan is bijna iedereen al familie van elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voordelen, leren van de andere cultuur en de nadelen, de andere cultuur.
kan behoorlijk wat problemen opleveren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou er niet aan beginnen. Culturele verschillen kunnen zo diep verankerd zijn, dat het je geluk behoorlijk in de weg kan staan. Wordt maar goede vrienden, dat trouwen komt dan wel in de volgende generatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt helemaal af van je openheid en flexibiliteit. "Verschillen" heb je altijd, ook als je met een landgenoot bent. Iedereen heeft immers een ander wezen door opvoeding, genen, streek waar hij vandaan komt...Als je ervan uitgaat dat iedereen zijn invalshoek even okee is en je vanuit deze gelijkwaardigheid afspraken kan maken e.d. dan kunnen verschillen veeleer je perspectief openen en je nieuwe invalshoeken geven. Als je dat niet kan, zal je geregeld botsen en dan wellicht op die manier veel bijleren.
Veel succes!