Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mensen met adhd maken minder dopamine aan een stof die bij geliefde meer aanwezig is, zijn adhd ers dan minder/anders verliefd?

Toegevoegd na 7 uur:
naar aanleiding van de antwoorden ipv minder meer dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

nee dit maakt geen verschil.

Neurotransmitters, zoals dopamine, spelen een belangrijke rol bij de gedragsbeheersing. Zonder dopamine communiceren de neuronen in de voorste hersenschors niet goed. Dopamine is verantwoordelijk voor aandacht en concentratie. Ook is aangetoond dat de neuroreceptoren die dopamine herkennen bij mensen met adhd slecht functioneren.

ik ben zelfs een adhd-er en ben meerdere malen verliefd geweest, en behoorlijk heftig ook. compleet met vlindertjes, zenuwen en rood hoofd, net zoals elk ander.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk zelfs dat het min of meer andersom is. Dat als mensen met ADHD verliefd zijn ze dan minder last hebben van hun ADHD omdat bepaalde stoffen meer worden aangemaakt, zoals dopamine.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ADHD maar kan mega verliefd zijn er daar in door schieten,geen probleem voor mij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding