Mensen met adhd maken minder dopamine aan een stof die bij geliefde meer aanwezig is, zijn adhd ers dan minder/anders verliefd?

Toegevoegd na 7 uur:
naar aanleiding van de antwoorden ipv minder meer dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

nee dit maakt geen verschil. Neurotransmitters, zoals dopamine, spelen een belangrijke rol bij de gedragsbeheersing. Zonder dopamine communiceren de neuronen in de voorste hersenschors niet goed. Dopamine is verantwoordelijk voor aandacht en concentratie. Ook is aangetoond dat de neuroreceptoren die dopamine herkennen bij mensen met adhd slecht functioneren. ik ben zelfs een adhd-er en ben meerdere malen verliefd geweest, en behoorlijk heftig ook. compleet met vlindertjes, zenuwen en rood hoofd, net zoals elk ander.

Ik denk zelfs dat het min of meer andersom is. Dat als mensen met ADHD verliefd zijn ze dan minder last hebben van hun ADHD omdat bepaalde stoffen meer worden aangemaakt, zoals dopamine.

Ik heb ADHD maar kan mega verliefd zijn er daar in door schieten,geen probleem voor mij

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100