Veel mensen om mij heen lopen momenteel met hoofdpijn of migraine, vooral tegen migraine aan; hoe komt dat?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik doel juist op mensen die meer last hebben van de bijverschijnselen en niet zozeer de hoofdpijnen... laatste weken hoor ik dat ineens veel om me heen... Dus dat valt me op... Ik zelf loop dus met die flikkeringen en tintelingen en sterretjes zien steeds, dingen half zien, idd slechter tegen geluiden en licht kunnen, maar in lichtere mate. Als het door zet dan weet ik dat ik moet gaan liggen en dan slaap ik uren en daarna is het weg bij mij. Maar het zet dus niet door, al weken niet... En zo hoor ik er dus meer... Hangt er een of ander virus in de lucht of zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

In mijn optiek komt hoofdpijn (en dus misschien ook migraine), doordat een spier in de nek erg gestrest is en aangespannen.
Vaak kan je een soort van knoopje voelen in je nek waar dit pijn het meeste vandaan komt. Dan heb je ook automatisch de spier te pakken welke dan het hoofd blokkeert.

Hoofdpijn is natuurlijk een wisselwerking. Als het er eenmaal zit, dan zit je 'aandacht' ook in je hoofd en daarmee ook teveel aan energie en bloed.
Door die stress in de nekspieren (vaak ook doorlopend naar de bovenrug) kan de lichaamssappen niet goed van en naar het hoofd toe stromen. Ook het zuurstof gaat moeilijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er heerst momenteel, een vervelende verkoudheidsvirus, die nogal hardnekkig is, pijn in de oogbollen, draaierig, misselijk, en hoofdpijn alsof er een band om het hoofd zit, alleen als het een eenzijdige hoofdpijn is, kan het migraine wezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste mensen hebben last van veel spanningen, stress en hebben het te druk. Hun hoofd loopt letterlijk over. Ze gunnen zich geen tijd om eens lekker het hoofd vrij te maken door lekker in de frisse lucht bezig te zijn. Ze zitten overdag veel in een slecht geventileerde omgeving en denken en piekeren maar. Veel mensen eten niet eens als ze `s morgens weggaan. Al dit soort gedragingen veroorzaken hoofdpijn en dit kan soms best heftige pijn zijn. Ontspanning is de oplossing hiertegen en voldoende en op tijd eten en niet te vergeten, voldoende water drinken om de afvalstoffen kwijt te raken.
amc
13 jaar geleden
Migraine komt en gaat. Daar is geen touw aan vast te knopen. Ik loop er al 15 jaar mee. Migraine is dus niet iets van nu. Het komt wanneer het wil, helaas!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel mensen roepen als ze zware hoofdpijnen hebben dat last van migraine hebben
meest van de tijd is dit echter niet met geval
zware hoofdpijnen kunnen verschillende oorzaken hebben
spanning , stres, gehaastheid, hoge bloeddruk noem maar op
ik denk dus niet dat er meer mensen met migraine zijn maar het nu een verzamelnaam is geworden
want hebben ze ook echt last van de verdere ongemakken die er bij zitten
flikkeringen, misselijk, dubbel zien geen licht kunnen verdragen noem maar op