Ik heb overal jeuk. Kan dat door tramadol 100 mg?

Zoja is dat gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.4K

Het beste antwoord

ja, dat kan van de tramadol komen. bij 0,1-1% komt dit voor als bijwerking. (volgens het kompas).

Als je bijwerkingen ervaart moet je dit altijd met de arts/apotheker bespreken. Geef ze morgen gewoon even een belletje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de bijsluiter (van internet geplukt) is het inderdaad mogelijk (de frequentie-indicatie is "zelden", maar dat is dus niet nooit). Altijd me de arts bespreken zoals je zegt (apother zal je doorverwijzen naar de arts in eerste instantie?).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de apotheker kan in geval van bekende bijwerkingen aangeven of het raadzaam is een arts te zien. ook zal een apotheker een vervangend medicijn kunnen aanraden aan de arts. als laatste maar niet onbelangrijkste: de apotheker maakt notitie van de bijwerking en zo verschijnt ook jou jeuk in de statistieken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's waar. De apother is natuurlijk gespecialiseerd in medicijnen, dat is zijn vak immers. Hij zal beter op de hoogte zijn wat betreft bijwerkingen. Je hebt gelijk :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jeuk wordt inderdaad genoemd als bijwerking. Zie dit overzicht: http://tramadolcentrum.nl/tramadol-bijwerkingen/

Andere antwoorden (2)

Met tramadol kun je nog meer verwachten.
Ik heb het eens gehad na kaakoperatie en liep de dagen erna overal tegenop en wist niet meer wie ik ook alweer was.
Voor mij was het middel erger dan de kwaal, hoewel de kwaal eigenlijk ook wel erg was.
Jeuk kun je er in ieder geval zeker van krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook bij jouw tramadol zit een bijsluiter. Staat bij de bijwerkingen ook jeuk vermeld, contacteer dan de arts,of er een vervangend middel bestaat, dat geen jeuk veroorzaakt.