Wat is een goeie tijd om naar bed te gaan voor een 16 jarige?

Heb de vraag van een veertienjarige gezien. Nu ben ik benieuwd wat een goede tijd is voor een 16 jarigen.

Moet doordeweeks om 8:30 op school zijn (ga rond 8:00 uur weg.)

Vaak werk ik nog van 18:00 tot 21:00 (Niet elke dag).

Soms moet ik op zaterdag om 8:30 beginnen met werken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

als 16 jarige kun je zelf heel goed aanvoelen wanneer je naar bed moet gaan
Het is moeilijk te bepalen omdat de ene persoon meer slaap nodig heeft dan iemand anders
maar als je een uurtje of 7.5/8 per nacht aanhoudt zit je goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

10.00 uur lijkt me een goede tijd.
Zorg er in ieder geval voor dat je minimaal 8 uur slaap krijgt. Natuurlijk weet ik ook dat dit niet voor iedereen geldt, maar als een gemiddelde is dit een goed uitgangspunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.00 uur is wel erg vroeg hoor hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja, voordat je slaapt! Eerst nog even lezen en tv kijken in bed. Ik weet hoe dat gaat.
Als je maar om de min. 8 uur slapen denkt dan red je het wel. Welterusten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, ik dacht dat je 10.00 uur in de morgen had en 10.00 uur in de avond. Die laatste noem je in bepaalde westerse landen ook wel 22.00 uur. Maar als iemand me vraagt: hoe laat ga jij naar bed dan zeg 11.00 uur en niet 23.00 uur.
Maar toch bedankt dat ik "hem" niet in de gaten had.
Er is echt geen 'goede' tijd die voor alle 16-jarigen geldt. Op mijn zestiende sliep ik nooit voor 01.00 uur als ik om 07.15 uur op moest staan. Noem het slecht, noem het onverantwoordelijk van mijn ouders, maar ik had 1) niet veel slaap nodig; 2) geen last van mijn slaapgedrag. Voor anderen zal het anders zijn, en juist daarom is deze vraag niet door een vreemde te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben 16 en ik sleep om 2 uur
ik kijk dan tv, of luister muziek
sms lees ik ook een boek.
als ik das om 7 urr wakker moet worden, heb ik daar helemaal geen prblemen mee.
een andere 16 jarige zal ook uit moeten proberen holaat de goede tijd is.
anders kan je gaan experimenteren
een dag om 10 uur, dan weer om 11 uur.
en uiteindelijk kom je zelf op een goede tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toen mijn kinderen 16 jaar waren gingen ze tussen 22.00 en 22.30 naar bed, dan waren ze toch goed uitgerust s'morgens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een 16 jarige heeft ongeveer 8 a 9 uur slaap per dag nodig. Dus als je elke dag om 7 uur opstaat.. reken maar uit.. dat is slapen tussen 10 en 11 uur ‘s avonds.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is per persoon verschillend omdat iedereen een andere slaapbehoefte heeft... Ik zou persoonlijk wel zorgen dat je aan je 8 uren slaap komt, zeker ook omdat je je moet concentreren op school...

Dus zou ik zeggen 23.00 uur, als je tot 21.00 moet werken heb je nog even om bij te komen en je eigen ding te doen en dan hup! zum bedje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ging altijd tussen 22:00 & 23:00 mijn bed in en was altijd goed uitgerust, maar dat is per persoon verschillend de een heeft nou eenmaal meer slaap nodig als de andere, ik zou zeggen; je voelt het zelf wel aan als je naar bed moet, en ga je een keer te laat voel je dat ook dan duik je de volgende dag gewoon een uurtje eerder je bed in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is heel verschillend de een heeft veel slaap nodig en de ander heel weinig. handig is om minimaal 8 uurtjes te slapen zodat je niet oververmoeid raakt en regelmaat is ook belangrijk. je zal zelf best wel weten wat voor jou het beste is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de hand van hoe je opstaat en presteert kun je aan den lijven ondervinden of je voldoende rust hebt. Mijn nichtjes konden dit al toen ze rond de 12 jaar waren.
In de regel is 22.30 tot 23.30 wel een goede tijd afhankelijk van de slaapbehoefte en de eisen die er de volgende dag aan de persoon worden gesteld. Het zal duidelijk zijn dat een jachtvlieger die heel snel en alert moet kunnen reageren, voldoende rust krijgt.
Leer naar je lichaam te luisteren en signalen (trillende oogleden, gapen ogen wrijven etc. in dit geval)te herkennen en te vertalen in actie (of juist rust).
De mens heeft veel baat bij een bepaalde regelmaat waarop het lichaam de geest zich kunnen instellen (door het aanmaken van bepaalde stoffen.)
Bij voldoende rust heb je dan geen wekker meer nodig maar zul je toch op dat bepaalde moment (van de regelmaat) wakker worden.Hetzelfde met gaan slapen, waneer je op tijd opstaat ben je ook vroeger op de avond moe en ga je gapen e.d. als je dan naar bed gaat zul je ook spoedig in slaap vallen (tenzij er andere zaken zijn die je eerst moet oplossen (zorgen e.d.) die je uit de slpaa houden.

Toegevoegd na 47 seconden:
slaap