Is er nog leven met een pigmentvlek?

Mijn vraag is wel heel overdreven gesteld, daar ben ik ook wel bewust van :) maar wanneer je op forums verhalen leest over pigmentvlekken is het 1 groot ramp. Ik krijg het idee dat je de zon moet ontwijken en het liefst helemaal niet buiten moet komen. De verhalen zijn vooral in de negatieve zin, maar er moeten toch ook wel mensen zijn bij wie het heel erg meevalt. Dat het smeren van een crème met factor voldoende moet zijn.. of is het echt zo erg? Ik ben nu namelijk heel erg bang voor de zomer :(

Ben ook wel bewust dat het per persoon verschilt maar ik heb ff behoefte aan verhalen die me een beetje hoop gaan geven :)

Alvast bedankt

Toegevoegd na 20 minuten:
ff een toevoeging.
mijn pigmentvlek komt niet door de ouderdom maar door een schaafwond :) ben 20 jaar...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Mensen die via internet hulp zoeken bij hun 'probleem', ervaren dat ook echt als een probleem. Dus mensen met een pigmentvlek die er geen moeite mee hebben of geen klachten van hebben, posten niet op fora voor 'pigmentgevlekten'. Hun mening en oplossingen zie je daar dus niet.

Op die manier zou je het idee kunnen krijgen dat het probleem veel erger is dan het in werkelijkheid is. Ik denk dat dat hier echt aan de hand is. Dus laat je voorlopig niet gek maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

ik weet niet of je iets aan dit antwoord hebt; ik geef het toch maar.
Ik ben drieënveertig, koester mijn rimples , grijze haren(yeaah, ik krijg ook grijze haren) en zag zowaar deze zomer volgens mij wat pigmnetvlekken op mijn gezicht? nu al , dacht.
Ik begrijp dat niet..het tegengaan van allerhande ouderdomsverschijnselen.. .
Wens je veel suc6 en de plezier met het uitproberen van alle smeersels, maar laat je niet gek maken..
ik heb pigment vlekken etc altyd mooi gevonden..teken van ouderdom ..prachtig..
hoop dat je er ook zo over denkt ; )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een pigment vlek hoef je je niet voor te schamen, er is leven met een pigment vlek anders zou mijn zoon die er een van 30cm op zijn rug nooit een leven hebben gehad, hij zegt altijd..beter een pigmentvlek dan een brandlitteken,daar heb je je hele lang last van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom nou weer deze min...
Rieneke1
13 jaar geleden
c+
Ja daar is prima mee te leven hoor.
Zelf heb ik 2 pigment vlekken 1 in mijn hals en 1 op de achterkant van mijn bovenbeen.
Ik barst bovendien van de moedervlekken en ook sproeten heb ik meer dan genoeg.
2 jaar geleden heb ik wat moedervlekken weg laten halen en ook dat zijn weer een paar littekens erbij.
Net als jij begon ik wat bang te worden voor de zon en begon de zon te ontwijken maar dat is geen leven en ook niet vol te houden voor een buitenmens als ik.
Nu smeer ik me in met factor 50, dan maar minder bruin maar ik kan weer 100% genieten van de zon.
Dus zet je zorgen aan de kant, goed insmeren en volop genieten van de zon als die er is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de een kan een pigmentvlek een obsessie zijn, voor de ander is het niet meer dan iets dat er bij hoort. Er zijn mensen die problemen hebben met pigmentvlekken, net zoals mensen problemen kunnen krijgen van een wrat. Ze worden allebei genoemd als oorzaak van kanker. Ik denk echter dat mensen die pigmentvlekken hebben en daaraan kanker krijgen waarschijnlijk toch wel kanker gekregen zouden hebben alleen ergens anders. Kanker is een fout in de genen. Het kan zich op verschillende manieren uiten.
Er zijn best wel veel mensen die pigmentvlekken hebben en daar heel erg oud bij worden. Maak je niet al te druk. Een ding is zeker. Van te veel zorgen kan je wel dood gaan. Dus kop op schouders naar achter borstjes vooruit en geniet van het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de jaren heen heb ik steeds meer pigmentvlekken in mijn gezicht gekregen.

Ik heb vroeger altijd al sproetjes willen hebben ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Accepteer je pigmentvlekken, des te minder zie je ze. Oud of jong, acceptatie maakt alles veel gemakkelijker en daardoor onzichtbaar. Dus: niet op letten.
Er zijn wel ergere dingen in de wereld dan een pigmentvlek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zoals de eerste antwoordgever ook 43, al 23 jaar geleden m'n eerste witte haar gespot (en het worden er steeds meer), en sinds een paar jaar vlekjes op m'n handen.
Maar ach, ik zit toch al vol sproeten en moedervlekken en andere vlekjes, die pigmentvlekken kunnen er wel bij.
En inderdaad ook wat vlekken op een knie en een arm van schaafwonden vroeger, en de rest van een aardbeivlek in m'n nek.
Het hoort allemaal bij mij, het maakt me uniek :-)

Over de zon: vaak smeren is het best, maar zon heb je wel nodig, je kunt niet zonder.
Als je regelmatig buiten komt, krijg je genoeg zonlicht, maar als je op vakantie (of thuis) gaat liggen bakken, kun je beter een goed (en vers, niet ouder dan een jaar) zonnebrandmiddel gebruiken.

En haal pigmentvlekken en huidkanker niet door elkaar, een pigmentvlek is geen huidkanker.

Oftewel: geen paniek, gewoon genieten van de zon en een beetje gezond verstand gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht heb je wat aan de website http://www.pigmentvlekkeninfo.nl. Een informatieve website over alle aspecten van pigmentvlekken.